kedvkeltésül...:>>> beszámoló a tavalyiról


LOGIKA-SZINÓ a Kispesti Kaszinóban!

Meghívó, Programelőzetes

Az MTTE december 2. (vasárnap) de. 10:00-tól 13:30-ig,
hívja táblajátékokat kedvelő barátait egy tanulságosan bohókás játéknapra


Budapest, 1191 Fő u. 42.
a kispesti Metró-végállomástól
a 48-as busszal 2 megálló >>>


aperitif: ötletek játékok sajátkezű elkészítéséhez
főmenü: LOGIKA-SZINÓ (zsetongyűjtés szabadon... fogadásokkal)
dessert: játékárverés (az összegyűjtött zsetonokkal)


Belépés díjtalan, de aki a versenyszerű játékban is részt kíván venni, kérjük a nevezét
legkésőbb november 25-ig jelezze (név / életkor ) >>>>> Kiss Áginak (tel.:36-1/ 2829-826)
és/vagy leg-legkésőbb november 30-ig küldje meg >>>>> Nagylacinak.

A nevezések "élesítése" a kezdés előtt 30 perccel: 9:30-tól 10:00-ig.



Felnőttek, szülők, kísérők biztosan találnak néhány feljegyzésre érdemes játékötletet, netán házilagosan is elkészíthető karácsonyi ajándékhoz, amihez hasznos lehet papír-ceruza...

A logikaszinós versenyre benevező játékosok 20-20 zsetont kapnak... , három órás játékidő után, pontosan 13:00-kor indul az összegyűjtött zsetonokkal licitálható játékárverés...

Ízelítő a játék-kínálatból:
Amőbák (swap-kezdéses, tologatós, gurítós, térbeli, matrjoskás, quarto-s)
Tőtikék, Pente, Magyar-malom, Reversi, Back&back, Pikk-pakk, Rotary, Blokus, Halma, Mancala, Pylos, LOA, Isola, Neutron, Szókratesz, Connections, Hex, Shashki, Camelot,
(+ feladványjátékok: pentominok, somak, tologatósok, ...)


A Logikaszinó működésében általános szabály: a közös megegyezés!

Bármire megengedett fogadni, "szabad a rablás", azaz bárki, bárkivel, bármilyen megállapodott arányú fogadást köthet, bármiről. ( Persze az a várakozásunk, hogy egy-egy páros játék végén a győztes átadja a parti tétjére kialkudott zsetonjait a győztesnek, ámde az sem tilos, hogy egy éppen folyó parti kibicei fogadjanak egymással a győztesre...)
A tétek és az arányok is tetszőlegesek. Lehet olyan is, hogy pl.: az erősebb játékos 5 zsetont kínál a gyengébbnek (már, ha nyerni tud) 1 ellenében (amit akkor kell adnia, ha veszít).

Tippek-magyarázatok-tanácsok:

1. Kontra-rekontra! A másodiknak lépő játékos bármikor a parti során bejelentheti, "úgy látja, hogy már biztos a győzelme", azaz röviden: kontrázza a partit. Versenytársa választhat:

a./ elismeri a vereséget és kifizeti a tétet;
b./ vitatja és a parti folyik tovább, de már megduplázott tétekkel;
c./ "rekontrát" mond.
A rekontra elhangzása után a kontrát bejelentő második lépő feladhatja a partit (ekkor a dupla alaptétet fizeti), vagy elfogadja és a parti már az alaptét négyszereséért folyik tovább.
(A tétnövelő bemondások persze csak akkor szabályosak, ha mindkét játékos be is mutatja, hogy rendelkezik a felemelt tétnek megfelelő zsetonnal.)

2. Tartalékolj legalább 2 db zsetont! Lesznek játékmester által vezetett "csoportos bulik", amikre 1-2 zsetonnal lehet nevezni és akár tízszerest is lehet nyerni. A feladatok maradjanak "meglepik", de ha jön Sótonyi játékmester (ígérte és nagyon várjuk), akkor biztosan számíthatsz arra, hogy kb. 45-percenként 10-10 fős versenyt indít, amire 1-2 zsetonnal lehet majd benevezni... (Lásd doc-fájlban: "Fűre lépni tilos", ill. a Táblajátékoson részletesebben.)

3. Hogyan ösztönözzük, hogy több játékban is megküzdjetek? Adhatnánk pl. 10 féle zsetont, amik mindegyike egy-egy féle játéktípushoz használható. Nem tudnánk ellenőrizni, ha elindulnának a csereberék (pl.: "Malomért adok Mancalát!") , hiszen az alapszabály szerint: minden egyező akaratú megállapodás szabályos. Jobb tehát, ha ezt Rátok bízzuk. Miért is ne születnének olyan alkuk, hogy Pista csak akkor fogadja el Panni kihívását Amőbában, ha dupla téttel kiáll ellene Pylosban is.

4. Elindulás csoportokban! Kívánatos lenne, ha a zsetongyűjtögetés első órájában 5-7 fős csoportokat alakítanátok, akik együtt körbejárva a játékokat, kezdetben csak csoporton belül egymással játszanátok. A második órától kezdve keverednének össze a csoportokban legtöbb zsetont összegyűjtők, magasabb tétekkel... stb.

No persze a lényeg maga a játék! Vagy mégsem csak...? Több játszótársi barátság született már az internetes játékszobákban, amik idővel személyes találkozással végződtek és nem ritkán valóban végződtek is... Hú de könnyű egy-egy chat-kapcsolatban félreismerni valakit! Most itt az alkalom, hogy megforduljon a dolog: a személyes megismerkedés folytatódhasson a játékszobákban... A zsetonok gyűjtögetése mellett, ne feledkezz meg a leendő barátok címének gyűjtögetéséről se...