NEUTRON (vagy MALAC-FOGÓ)

A verseny 5x5-ös táblán, az ábrán mutatott kezdőállásból, egy világos bábu vonalban (előre, vagy átlósan) ütközésig történő megtolásával (lépésével) indul.



Ezt követően, váltakozva, sötéttel és világossal játszó: előbb a NEUTRON-nal,
majd egy tetszőlegesen választott bábujával lép:

bármilyen irányban, de mindig egyenes vonalban, ütközésig. Nyer az, aki beszorítja(xxx), vagy a saját alapvonalára viszi a neutront. (xxx) Röviden: Lépéskényszer van. Veszít az, aki nem tud lépni a malaccal, vagy lépésképtelen helyzetbe szorulnak bábui. Játszható úgy is, ha a játékosok, a parti megkezdése előtt, megegyeznek: az átlós irányú lépések tiltásában.

A kicsiknek még ismeretlen/értelmetlen NEUTRON helyett legyen inkább MALAC-FOGÓ és a játékszabályok megértéséhez kövessük Jesztl József találó meséjét:

Hosszú, hideg télben, Alsófalvát és Felsőfalvát elválasztó folyócska befagyott jegére keveredett egy MALAC.
A "ki lakik jól belőle?" kérdést 5-5 kiválasztott LEGÉNY dönti el igazságos küzdelemben: azé lesz, aki megfogja, vagy a saját partjára kergeti. A szurkolásra-buzdításra kivonul mindkét falu apraja-nagyja és halálra kacagja magát, mert igencsak mókás ez a kergetőzés. Bármilyen irányban is rugaszkodnak el a csúszós jégen, mindig ÜTKÖZÉSIG mozog a malac is, a legények is...

lásd még a Táblajátékoson: >>>>> Neutron