HALMA (tükrözéses, 16x16-on négyesben)

2-2 játékos versenyez egymás ellen abban, melyik páros tudja előbb felcserélni a kezdőállásban felrakott bábuit.
(Az ábra színezésében: piros a kékkel, ill. zöld a sárgával igyekszik helyet cserélni.)



kezdő-állás
16x16-os táblán
4x19 db
bábuval

A lépésre következés sorrendjében lépésenként egy-egy bábut helyeznek át a játékosok: vagy bármely üres szomszédos mezőre, vagy egy ugrássorozattal.
Ez utóbbihoz példaként, lásd és értelmezd az ábrát; vedd észre a szabályokat a sárga bábu egy, nyíltól-nyílig követett ugrássorozatában:

- bármely bábu tükrözötten(***) átugorható.
- csak üres mezőkre szabad lépni,
- ugyanarra a mezőre csak egyszer.

(***) A tükrözéses ugrás tehát azt jelenti, hogy egyenes vonalban áthaladva egy a táblán álló bábu felett, attól olyan távolságban érkezik le az ugró bábu, mint amilyen távolról indult tőle.
Udvariassági szabályok (versenyen kötelező!):
A lépésre kiválasztott bábu helyére rakod egy ujjadat, a másik kezeddel "dolgozol" és társaid esetleges felszólítására (ha vitatják ugrásaid szabályosságát), újra kell kezdened a lépést.

(A halmákról részletesebben: >>>>>>>> lásd még)