Több változatban ismert az a játék, amikor "kígyózó" vonalakat építenek a játékosok egy táblára, valamilyen cél elérésében versenyezve.
Van "területszerző", van "ki tudja a hosszabbat", van "hídépítő" stb.
láss néhány fülszöveget idősorrendben: "a hex-től a tantrixig"

A 81 mezős tábla színezése mutatja az egyenként, felváltva lerakosgatható lapocskák irányítottságát. (Kék is és piros is szabadon tehet a tábla bármely üres mezőjére úgy, hogy a piros vonalak a táblára festett piros pontokat, a kék vonalak a kék pontokat kötik össze.)

Ha négyen játsszák, akkor a szemben ülők azonos színnel és egy csapatban versenyeznek a másik páros ellen, de nem beszélhetik meg közben a lépéseiket. A körben ülés sorrendjében, felváltva, egyenként rakják le a lapocskákat a táblára. Az a páros nyer, akinek előbb sikerül: vagy egy folytonos saját színű kígyóvonallal összekötnie a tábla két szemközti oldalát (pirosnak a piros széleket, kéknek a kék széleket) , vagy egy saját színű zárt hurkot alkotnia.

A fenti ábrán mutatott állásban az éppen lépésre következő nyer. Piros két helyen is zárhat hurkot, kék egy pici hurkot tud bezárni, vagy berakhatja az összekötő hídja utolsó elemét.

.



Az MTTE országos versenyein papíron-ceruzával játsszuk.

(A játékban letett lapocskák ugyanis a parti végéig a helyükön maradnak.) A tábla bármilyen rajzoló-progival elkészíthető, de a mellékelt kicsinyítésre klikkelve, gif-file-ben letölthető és sokszorosítható. connect.zip kb.4 KB)