AMŐBA "SWAP-KEZDÉSSEL"

Amit tán minden játékos ismer (a többnyire papíron-ceruzával játszott) Amőba szabályaiból:
Az egyik játékos X, a másik O jelet rak, lépésenként felváltva, egymást követően,
egy (a parti kezdetekor üres) négyzetes tábla tetszőlegesen választott mezőire…
Az nyer, akinek előbb sikerül vonalban (legalább) öt jelét egymás mellé raknia.


A "swap"-kezdés lényege, hogy egy 15x15-ös táblára a kezdőlépő tetszőlegesen letesz három bábut: két sajátot (a képen feketét) és egy ellenségest (a képen pirosat). Ezután, a versenytársa eldönti, hogy pirossal kíván-e játszani (ekkor ő következik), vagy inkább feketével játszik (ekkor újra versenytársa lép, de innentől már a piros bábukkal)...

Hogy is van ez? A lényege hasonlít az "igazságos" felezéshez: Az egyik felez (ezzel azt állítja, hogy a két fél azonos értékű), a másik választ (és ha mégis a kisebb jutna neki, akkor ugye csak önmagát szidhatja: miért nem a másik mellett döntött.)



Lásd hozzá részletesebben: az Amőbától a Renjuig és/vagy az Amőbák