CAM (Camelot 8x8-as táblán)

Az nyer, aki a saját bábujával belép ellenfele kastélyába,
vagy leüti ellenfele összes bábuját, vagy lépésképtelen helyzetbe hozza ellenfelét.
A kezdőállást lásd az ábrán. (A Camelotról részletesebben: lásd még)

A gyalog átléphet a szomszédos üres mezőre, vagy, ha a szomszédos mezőn úgy áll bábu, hogy mögötte üres mező van, akkor azt átugorhatja és ha az ellenséges, akkor leüti.
Ugrássorozat (egy lépésben több ugrás) megengedett (tehát: nem kötelező), de nem keveredhetnek az "ütéses" és a "sajátbábus" ugrások. (Ha ütéssel indított, akkor csak további ütések következhetnek, ha saját bábu átugrásával indult, akkor viszont abban a lépésben nem üthet.)

A lovag mozgásszabadsága annyival több a gyalogénél, hogy a saját bábu átugrása után, nem tiltott ütéses ugrással folytatnia. (Ütéses ugrást azonban, -ugyanabban a lépésben-, a lovag sem folytathat saját bábu átugrásával.



Mindkét bábura érvényes szabály még, hogy:
egy adott lépés ugrássorozatában kétszer ugyanaz a mező nem érinthető. (Lásd az ábrán mutatott lovag-lépést, amelyben zászlócskák jelzik a már érintett mezőket.)

A játék "Kastély-elfoglaló" céljából következő fontos szabály, hogy a saját kastélyunkba csak ütéssel léphetünk be és amint lehetőségünk van rá, azonnal ki is kell lépnünk onnan. Ez a kötelezettség "űbereli" a lépéskényszert is, azaz a táblán felkínált ütést is vissza kell utasítanunk, ha valamelyik figuránk a saját kastélyunkban ragadt és előbb a kastélyunkat kell kiüresítenünk.
Egyébként, ütéskényszer van a játékban, azaz: ha ellenséges bábu áll ütésben(*), akkor kötelező ütnie a lépésre következőnek.


(*) Nem kötelező az ütéses lépést elindítani a lovaggal, ha csak saját bábu átugrása után kerülhet ütéshelyzetbe és olyan sincs a szabályok között, amit a Dámából többen ismerhetnek, hogy alternatívák közül a több ütést eredményező lépést kellene választani.