PENTE (Ninuki Renju, az "ütéses" Amőba, 15x15-ös, vagy 11x11-es táblán)

Ha két ellenséges bábut két oldalról közvetlenúl közrezár az újonnan lerakott,
akkor a közbezárt kettős(öke)t le kell venni a tábláról.
(Lásd az ábrán sötét X-jelű lépését, amivel üti a fehér párost.)
Az Amőbában megszokott nyerővonal mellett, a Pentében: az is teljes értékű győzelem,
ha 5 db ellenséges párost sikerül leütnie a játékosnak.

A (legalább ötös) nyerő-vonalnak "ütésmentesnek" kell lennie: azaz, ha a kialakított ötösbe bele tud ütni a másik játékos, akkor tovább folytatódik a parti mindaddig, amíg valamelyik versenyző nem ér el (ütésmentes) nyerő őtőst, vagy valamelyiküknél nem gyűlik össze 5 db leütött ellenséges páros.


A kezdési előny kiegyenlítése céljából:

1. kötelező a tábla középen kezdeni, és

2. a kezdő játékos első két lerakott bábuja között két mezőnyi távolságot kell tartani. (Lásd: a piros négyzeten belül nem helyezhető le a kezdő játékos második bábuja.)

A nem professzionális szinten játszók számára versenyeken is ajánlott az alább összegyűjtött 34 féle
(a profik szerint: "kb. kiegyensúlyozott")
kezdőállásokból sorsolással választani.

Az ábrák értelmezése:
Az 1-jelű bábu a tábla közepén áll és
valamennyi négybábus állásban fehér következik.