ki nevet a végén/1
 

Ki nevet a végén/2
 

kígyók&létrák/1
 

kígyók&létrák/2

 

'Kígyók és létrák'
 

Royal Game of Ur
 

Pachishi
 

Catan és a többiek

 

Backgammon (római)
 

BackGammon/könnyű
 

BackGammon (hazard)
 

Backgammon (JAVA-s)

 

'TrampelFanten'


Senet (kettesben)
 

"tücskös"-kicsiknek
 

'Ribbit' dobókockás

 

csak M.I.Explorerben!
 

Áll az alku?
 

keresd a négylevelűt
 

póker a döntőben

 

Rulett
 

Lóverseny-fogadás
 

Kockapóker
 

esélylatolgatósok

 

PÁLYÁZAT !!!
 

eredményhirdetés (II.)
 

eredményhirdetés (I.)
 

3. ajtó nyílj ki!

 

dobókockás táblások
 

amihez csak kocka kell
 

kocka helyett kártya
 

fáraók dobókockásai

 

dobókockás/kiszámolós
 

'RiskfulThinking'
 

kigyók és létrák
 

'Puzzle-Freak' (1) és (2)


"dobókockások" "vak, vagy kiszámítható" szerencse-függéssel

A véletlennel is kombinált táblás játékok, többnyire leginkább a nagyon tetszetős, témájukban valamilyen (mese-, film-, könyv-, stb.) sikert felidéző grafikájukban (és persze "piacképes" csomagolásukban) különböznek egymástól. Szinte mindegyikben van valamilyen, a játékot is színesítő, figyelemre érdemes ötlet, de a lényegük általában azonos: a játékosok egy kezdőállásból indítva bábuikat, lépésről-lépésre dobókockával dobott értéknyivel haladhatnak előre velük a táblán, (többnyire) egy célpont elsőkénti elérésében versenyezve. A játék közben pedig, ha bábujuk valamilyen kitüntetett pontra érkezik, akkor vagy valami előnyöset, vagy hátrányosat kell tenniük.

A sikeresebb táblás játékokban pedig, a dobókockával előhívott véletlen mellett, lépésről-lépésre, a játék további menetét befolyásoló, kockázatokat felvállaló döntéseket is hozhatnak a játékosok (például a gazdálkodós játékokban: vásárolhatnak, eladhatnak, szövetségeket köthetnek, stb.). Egyre több ilyen játékban kap szabad utat a játékosok fantáziája is, előtérbe kerül az "ami nincs tiltva, azt szabad" elv, és kiegészül a játék-készlet: bonyolultabb feladatokat és ötleteket adó kártya-paklival.

A legsikeresebb szerencsejátékok túllépnek a táblák használatán. (Mint ahogy pl. a "kockapóker" is csak egy szegényes változata a kártyával űzött játéknak; "működget" ugyan az ötlet kockával is, de csak kártyával az igazi.)

A "véletlennel" is kombinált játékok között a legérdekesebbek talán azok, amelyekben a "véletlen eredménye" (pl. a kedvezőtlen esemény bekövetkezésének "kockázata", pl. valószínűség számítással) előre megbecsülhető. (Lásd pl. a kaszinójátékokat.) A "csúcs" pedig, az olyan életszerű játék, melyben a "véletlen" már egyáltalán nem véletlen, hanem játékos társaink egyenkénti döntéseinek összességétől függ. (Lásd pl. a menedzsertréningek "kereslet-kínálat-áralakulás"-, vagy "vetés-termés-szaporulat"- modellek számítógéppel vezérelt játékait, vagy pl. a tőzsdén élesben játszók rövidtávú "stratégiáit".)