kép: 800x600 , 1024x768

Pachishi

Ha biztosan akarsz nyerni, akkor egyik színnel se válaszd a "computer"-t. (Valahogy az az általános tapasztalatom, hogy a progizó gyakran csal.)


forrás: BritishMúzeum

Hasonlít a nálunk "Kinevet a végén" dobókockásra. Nem ellenőriztem le, hogy minden részletében úgy működik-e, de bemásoltam ide a Táblajátékosra néhány éve feltett szabályt:>>>dobókockások

A feltehetően népi eredetű játékban, az "alkotók" valószínűség számítási ismeretek nélkül is megdöbbentően "jól" pontozták a kagylódobások eredményét... A "tábla" praktikusan összetekerhető szövetből, hímzett mezőkkel készül és dobókocka helyett 6 db kagylóval játsszák. Ez utóbbiak dobásértékei attól függően, hogy hány kagyló esik nyílásával felfelé, értelemszerűen: 2, 3, 4, 5, 6, ill.,10 (ha 1db kagyló) és 25 (ha 0 db kagyló). Négy játékos abban versenyez, hogy mindegyik a saját négy darab bábu-jával bejárva a teljes játékmezőt, azokat a társait megelőzve juttassa el a tábla közepén elhelyezkedő célba. Több olyan szabály színesíti a játékot, mely már lépésenkénti döntést is igényel a versenyzőktől. Ezek némelyikével találkozunk majd a BACKGAMMON játékban is, melyben a játék eredménye már (némileg) erősebben függ ezektől a döntésektől, mint a szerencsétől... Az első bábu bármilyen dobással, a továbbiak csak 5-nél nagyobb pontértékű dobással léphetnek fel a táblára. Az érkezési mezőn álló magányos ellenséges bábu kiüthető. Ha saját bábu mellé érkezik a lépő bábu, akkor onnan párosan haladhatnak tovább, és csak az úgyszintén párosan haladó ellenséges bábukkal üthetők ki. A célbaérkezés csak pontos dobással történhet. "Túldobás" esetén visszafelé le kell lépni a többletet. A centrumba vezető úton és a pálya "pihenőhelyein" nem történhet ütés.



egy kis játékos összefoglaló néhány táblás játékról: >>>> BritishMúzeum-játékok-játékosan