|

|

|
|
|

|
kép:
800x600 ,
1024x768
Pachishi
Ha biztosan akarsz nyerni, akkor egyik színnel se válaszd a "computer"-t. (Valahogy az az általános tapasztalatom, hogy a progizó
gyakran csal.)
forrás: BritishMúzeum
|
Hasonlít a nálunk "Kinevet a végén" dobókockásra.
Nem ellenőriztem le, hogy minden részletében úgy működik-e, de bemásoltam ide a Táblajátékosra néhány éve
feltett szabályt:>>>dobókockások
A feltehetően népi eredetű játékban, az "alkotók" valószínűség számítási ismeretek nélkül is megdöbbentően "jól" pontozták a kagylódobások eredményét...
A "tábla" praktikusan összetekerhető szövetből, hímzett mezőkkel készül és dobókocka helyett 6 db kagylóval játsszák.
Ez utóbbiak dobásértékei attól függően, hogy hány kagyló esik nyílásával felfelé, értelemszerűen: 2, 3, 4, 5, 6, ill.,10 (ha 1db kagyló) és 25 (ha 0 db kagyló).
Négy játékos abban versenyez, hogy mindegyik a saját négy darab bábu-jával bejárva a teljes játékmezőt, azokat a társait megelőzve juttassa el a tábla közepén elhelyezkedő célba.
Több olyan szabály színesíti a játékot, mely már lépésenkénti döntést is igényel a versenyzőktől. Ezek némelyikével találkozunk majd a BACKGAMMON játékban is, melyben a játék eredménye már (némileg) erősebben függ ezektől a döntésektől, mint a szerencsétől...
Az első bábu bármilyen dobással, a továbbiak csak 5-nél nagyobb pontértékű dobással léphetnek fel a táblára.
Az érkezési mezőn álló magányos ellenséges bábu kiüthető.
Ha saját bábu mellé érkezik a lépő bábu, akkor onnan párosan haladhatnak tovább, és csak az úgyszintén párosan haladó ellenséges bábukkal üthetők ki.
A célbaérkezés csak pontos dobással történhet. "Túldobás" esetén visszafelé le kell lépni a többletet.
A centrumba vezető úton és a pálya "pihenőhelyein" nem történhet ütés.
|

|
| |