(számítógépes progi vezérelte) "agytornák, memó-logi-rejtvények"
Többségükben valami olyan elmepróbát tesz, ill. olyan készségfejlesztő tréninget folytat a játékos,
amelyben egy számítógépes progi biztosítja a szabályok betartását és végzi el az értékelést...
Jónéhány ilyen játék nem is született volna meg a számítástechnika elterjedése nélkül.
Nagyon szoros rokonságot mutatnak az iskolai-, matematikai-, logikai-, memőria- tesztekkel.
Nem is határolhatók el egyértelműen a szomszédos "iskolai-feladványjátékok"-tól, tán csak annyiban, hogy
ezek többsége a hagyományos, kézbefogható rekvizitekkel igencsak kényelmetlenül működne. Elsőre, tán a különböző típusú klasszikus
rejtvények-feladványoktól való elhatárolás is erőszakoltnak tűnik. Voltaképpen, mai kivitelükben, már azokban is a progi helyettesíti a
kérdező-ellenőrző-segítő játékmester. Ennek ellenére, ezeket (ha másért nem, akkor számosságuk miatt) a rejtvény-tengerrel szomszédos megyékbe rendezve találhatod.
Tehát, praktikusan, az olyan újabbakat fogjuk ide sorolni, amik gép nélkül tán meg sem születhettek volna...,
az előrelátásunk indokolja a csoportképzést: 'progivezérelt, memó-logi-tesztek'
|