|
![]() |
![]() |
![]() |
Hálós kapcsolatban ne hagyd ki a JokerGames:
"Duplalépő majom"-ját...![]() A rejtvények-feladványok közül a táblásokhoz tán legközelebb állnak azok a 'táblabejárósok', amelyekben: adott lépés-szabályt követve kell megtalálni azt az utat, amelyen úgy járható be a tábla, vagy annak egy megadott része, hogy egy-egy mező csak egyszer érinthető. A legismertebb ilyen feladvány a 'KnightTour' = "lovas-túra": a sakkból ismert "L"-lépésekkel úgy bejárni egy 8x8-as (sakk-)táblát, hogy minden mezőt csak egyszer érintünk; a másik "klasszikus" pedig, az a bizonyítás, hogy egyszerérintősen nem járható be bástyával olyan csonka sakktábla, amin a sötét és világos mezők darabszámának különbsége nagyobb 1-nél. Ma már számos ilyen táblán-mászkálós játékot ismerünk, amelyekben vagy a tábla kialakítása, vagy a lépésszabály (lásd pl: bukfencező hasábok), vagy a minden mezőt bejárni feladat átfogalmazása (pl.: csupán egy adott célba elérkezés), Az egyik legelső ilyesmi tán a PacMan volt, napjainkra pedig már nagyjából kialakultak azok a szimbolikus ábrák (kulcs, gyémánt, transzportáló mező, stb.) amik játékról-játékra képről-képre visszaköszönnek. A táblabejárósokhoz állnak tán legközelebb azok a "menekülős", vagy "forródrótos" ügyességi játékok is, amelyekben az elindulás előtt némi "agyalás" (tervkészítés) is kell a sikerhez... |
![]() |