OilsWell (Pacman-vari)
 

DaffyCash célbaérős
 

Barbie
 

még célbaér/gyűjtöget

 

terelgetős
 

tehénterelgetős
 

szortírozósdi
 

még terelgetősök

 

Ratsuk
 

Knight's Tour


lovag a hídra
 

lovag (2) Hálón

 

'Enqbate' táblabejárós
 

huszárt a célba
 

Troyis-őrület


"Járd be a táblát!"

 

"számos kígyó"
 

"Spy" számos kukac
 

'Spy-Game' (3)
 

"Znumber" (nehéz)

 

táblabejárós (nehéz)
 

"PlatformMaze"
 

'Nodes' takard le mind!
 

táblabejárós

 

'Legitisora'(táblabejárós)
 

szerkeszthető bejárós
 

táblabejárós
 

"Fullhex"(nagyon nehéz)

 

Chock (táblabejárós)
 

Tilox (könnyű)
 

'Silversphere'
 

Brekus letöltésre

 

'Pencil'
 

'Monkey-Island'
 

'RunicQuest'
 

Houdini_kalapja

 

'ChainReaction'
 

HopSolo (szám-labi)
 

számolj a célig
 

beszorítós-terelős

 

'Chimpy'-táblabejárós
 

táblabejárós brekus
 

"egyszerérintősdi"
 

'Kenguru' táblabejárós

 

'EarthBound'
 

'BlockWorld'
 

'Chromatronix'
 

'Linx'

 

Princess (táblabejárós)


egy vonallal
 

feladvány utazáshoz
 

egyvonallal

 

Okito:'Cube-Puzzle'


kocka-bukfencek


hasáb-bukfencek


hasáb-bukfencek/2

 

'Olympus'-feladvány
 

"kapunyitogatós"
 

"TwinSpin" (király!)
 

kocka-színezősdik

 

'BallPuzzle'(el a célig)
 

"lelöködős" feladványok
 

UFO-logika
 

UFO-Logika(2)

 

"ArmorCube"
 

BlockGame
 

'FrogFly' éhes brekus
 

'SquareTeam' kár érte

 

Rolling-Block-Mazes
 

'Endice' (szuper!)
 

"átláthatatlan"
 

"vektorokkal"

 

'BlockDrop'
 

'Water' (nagyon nehéz)
 

'Prizma-Puzzle'
 

'Mystic-Way'

 

'On the Edge'
 

bukfenc-kocka
 

'Centum' (szuper)
 

'ChainBoard'/SpyGame

 

'impasse'
 

-----------
 

-----------
 

-----------

 

'Twinballs'(nehéz)
 

'Excit' célba-vezérlős
 

mazeman
 

még labirintusosak


Hálós kapcsolatban ne hagyd ki a JokerGames: "Duplalépő majom"-ját...




A rejtvények-feladványok közül a táblásokhoz tán legközelebb állnak azok a 'táblabejárósok', amelyekben: adott lépés-szabályt követve kell megtalálni azt az utat, amelyen úgy járható be a tábla, vagy annak egy megadott része, hogy egy-egy mező csak egyszer érinthető.
A legismertebb ilyen feladvány a 'KnightTour' = "lovas-túra": a sakkból ismert "L"-lépésekkel úgy bejárni egy 8x8-as (sakk-)táblát, hogy minden mezőt csak egyszer érintünk; a másik "klasszikus" pedig, az a bizonyítás, hogy egyszerérintősen nem járható be bástyával olyan csonka sakktábla, amin a sötét és világos mezők darabszámának különbsége nagyobb 1-nél.
Ma már számos ilyen táblán-mászkálós játékot ismerünk, amelyekben vagy a tábla kialakítása,
vagy a lépésszabály (lásd pl: bukfencező hasábok),
vagy a minden mezőt bejárni feladat átfogalmazása (pl.: csupán egy adott célba elérkezés), Nem alaptalan e rejtvények "leszármazottainak" tekintenünk, a számítógépes játékok egy nagy csoportját, amelyekben egy interaktívan vezérelhető bábuval mászkálva táblán, a célbajutás, és/vagy adott mezőkön elhelyezett bigyók összegyűjtése a feladat.
Az egyik legelső ilyesmi tán a PacMan volt, napjainkra pedig már nagyjából kialakultak azok a szimbolikus ábrák
(kulcs, gyémánt, transzportáló mező, stb.) amik játékról-játékra képről-képre visszaköszönnek.
A táblabejárósokhoz állnak tán legközelebb azok a "menekülős", vagy "forródrótos" ügyességi játékok is, amelyekben az elindulás előtt némi "agyalás" (tervkészítés) is kell a sikerhez...