|

Izgalmas végigkövetni egy-egy játéktípus változásait / fejlődését.
Az egyik legrégibb számítógépes feladványjáték az "Aknakereső" ('Miner').
|

|
az első JAVA-sok
A commodore-s időkben is kedvelt feladványjáték volt. (Az első PC-s játékok
a commodore-s kedvencek adaptációi voltak.) Ezt, még magam is piszkáltam. Már van benne időmérés is,
ami ugye a szerencse-függése miatt megmosolyogtató... Az első lépésben 25:200 valószínüséggel trafálsz rá a bombára.
|

|
állítható táblás flash-ben A JAVA-s változatokban többnyire
a progiba való belepiszkálással változtattuk a táblaméretet és a bombák számát,
amit opcionálisan felkínálni sokkal elegánsabb.
A játszó progizók észrevették, hogy a gondolkodáshoz hasznos "megjelölés" funkció és ebben elmarad a felesleges isdőmérés is.
|

|
hatszöges, vagy méhsejt-táblán
Szinte valamennyi táblás játéknál kézenfekvő ötlet kipróbálni más és más elrendezésű táblákon...
A változatlan szabályok mellett, egyszerűbbnek tünik, ha csak 6 szomszédra kell figyelnünk. A véletlenszerű
"bombadugásnál" még mindig gyakori, hogy 50%-os eséllyel bukunk az utolsó lépésben.
|

|
"dizájnosan" persze kellemesebb...
Ámha az alap nem változik, a tetszetősebb kivitel becsapós.
|

|
egy, ami mindent tudott
"Zseni" , aki rájött arra, hogy a bombákat csak az első lerakott után helyezze el.
Pontosabban: kicsi táblákon próbálva, nagyon úgy tűnik, hogy mindig lesz logikus megoldás.
(Mintha az első lerakásokra generálná a feladványt...)
|

|
térben..., hát persze !
Ez a progi is feladványosan dolgozik. Mi több, automatikusan adagolt, egyre nehezedő elrendezésekkel.
|

|
az igazi aknamező
Nagyon tetszik az az ötlet, hogy nem a teljes aknátlanítás, "csupán" az aknamezőn történő áthaladás, azaz célbajutás
a feladat.
|

|
páros-vetélkedős változat
Meg lehetett próbálkozni vele, hiszen alapvetően "szintfüggő" az, hogy miben versenyezhetünk.
Aki még nincs a nyerőstratégia (v.döntetlen-stratégia) ismeretében..., az ritkán
képes felmérni, előnyben, v. hátrányban van-e kezdőként.
|
|