(2003-as a szöveg, de fennhagytam, mert alapgondolataiban nem vesztett aktualitásából.
Közben persze elindultak a Hétpróbás versenyek,
lásd pl. a ráépített: 2005. évi
feladványmegoldó.t.)
Pl. 2004. év eleji induláskor az lett volna a kívánatos, hogy kb. 8-9 hónap alatt eljussatok odáig a csoporttal, hogy már érdekes
lehessen számukra a novemberi feladványmegoldó versenyünk.
Ennek témáiból, a malmok és az amőbák féleségeinek megismerése után, jöhetnek
(ebben a sorrendben ajánlom őket): a
pylos,
a
connections, a
pente, a
back&back, a
pikkpakk. Mindegyikhez fogsz találni nemcsak
játékszabályt, de érdekes játékkörnyezetet is a Táblajátékoson.
Közben színesítőként mutass pl.: átugrálós soliterfeladványokat, halma-feladványokat, játszatok közösen
barkochba- és logi-sztorikat, 6x6-os szókratesz-t.
Az első évben, legalább hét témát javasolt ütemtervbe állítanod. Eközben bőven jut idő ismétlésre; betervezhetők könnyedébb
programok: pl. "hozz magaddal egy logikai feladványt!" a következő klubnapra;
lefolyhatnak miniversenyek. Ezeknél se feledd: nem mindenki akar versenyezni---, erre
már ismert figyelemfenntartó módszer a fogadás... és ügyelj arra, hogy a végső döntő partit
mindannyian végigkövessék, mert abból (más észre nem vett hibáiból) tanulhatnak legtöbbet.
A pylos és a pente gyorsan elsajátítható, sikerjátékok. Akár azt is megteheted, hogy
megmutatod a szabályt és azonnal elindítasz belőlük egy versenyt. 4-5 parti után
maguktól ráéreznek annyira a lényegükre, hogy már tudnak velük taktikázni és élvezni
fogják.
A back&back, a connections és a pikk-pakk már nehezebbek. Ezeknél az a legjobb módszer, ha
felvezeted a játékcsalád alapötletét (pl.: fordítgatósok,
hídépítősök, bábuk csoportos mozgatásával működők)
és közösen kitaláljátok hozzá a konkrét játékokat. Lesz sikerélmény, hiszen egyik-másik olyan
kézenfekvő!