Klub-témák programban

(2003-as a szöveg, de fennhagytam, mert alapgondolataiban nem vesztett aktualitásából.
Közben persze elindultak a Hétpróbás versenyek,
lásd pl. a ráépített: 2005. évi feladványmegoldó.t.)

Pl. 2004. év eleji induláskor az lett volna a kívánatos, hogy kb. 8-9 hónap alatt eljussatok odáig a csoporttal, hogy már érdekes lehessen számukra a novemberi feladványmegoldó versenyünk.
Ennek témáiból, a malmok és az amőbák féleségeinek megismerése után, jöhetnek (ebben a sorrendben ajánlom őket): a pylos, a connections, a pente, a back&back, a pikkpakk. Mindegyikhez fogsz találni nemcsak játékszabályt, de érdekes játékkörnyezetet is a Táblajátékoson.

Közben színesítőként mutass pl.: átugrálós soliterfeladványokat, halma-feladványokat, játszatok közösen barkochba- és logi-sztorikat, 6x6-os szókratesz-t.

Az első évben, legalább hét témát javasolt ütemtervbe állítanod. Eközben bőven jut idő ismétlésre; betervezhetők könnyedébb programok: pl. "hozz magaddal egy logikai feladványt!" a következő klubnapra; lefolyhatnak miniversenyek. Ezeknél se feledd: nem mindenki akar versenyezni---, erre már ismert figyelemfenntartó módszer a fogadás... és ügyelj arra, hogy a végső döntő partit mindannyian végigkövessék, mert abból (más észre nem vett hibáiból) tanulhatnak legtöbbet.

A pylos és a pente gyorsan elsajátítható, sikerjátékok. Akár azt is megteheted, hogy megmutatod a szabályt és azonnal elindítasz belőlük egy versenyt. 4-5 parti után maguktól ráéreznek annyira a lényegükre, hogy már tudnak velük taktikázni és élvezni fogják.

A back&back, a connections és a pikk-pakk már nehezebbek. Ezeknél az a legjobb módszer, ha felvezeted a játékcsalád alapötletét (pl.: fordítgatósok, hídépítősök, bábuk csoportos mozgatásával működők) és közösen kitaláljátok hozzá a konkrét játékokat. Lesz sikerélmény, hiszen egyik-másik olyan kézenfekvő!