Kezdőállásban:, a négy sarkában átlósan, 2-2 db sötét és világos korong van a táblán.
A játékosok egymás után felváltva lépnek. A lépésre következő szabadon dönt, hogy vagy egy újabb korongját teszi le a táblára az egyik (tetszőleges, már a táblán lévő) saját korongjával szomszédos (üres és nem tiltott)mezőre, vagy az egyik már a táblán lévő korongjával ugrik egyet. Ez utóbbi esetben, a tábláról ugrásra kiválasztott korongját felemelve, egy bármelyik szomszédos mezőt (egyenesen, vagy ló lépésben) átugorva (függetlenül attól, hogy az tiltott, üres, vagy sem), a korongot a következő üres mezőre helyezi le.
Minden lépés befejezéseként: az összes olyan ellenséges korongot meg kell fordítani,
amelyek a lépő (legyen az újonnan lerakott, vagy éppen ugrott) korong közvetlen szomszédságába
kerültek.
A parti végére a tábla megtelik korongokkal. Az a játékos nyer: akinek több korongot sikerült a saját színére fordítania.
Lépéskényszer van: akkor is lépni kell, ha ez, a lépő játékos számára kedvezőtlen. Ám, ha az egyik játékos a parti során egy-egy kialakult állásban nem tud szabályosan lépni, "csak ezért" még nem veszti el a partit, hanem kimarad és újra ellenfele lép.
Párbajt eldöntő szabály: A kezdés váltott jogával lejátszott 1:1 eredményű párbaj
győztesének a nagyobb arányú győzelmet elért játékost kell tekinteni.

hatszög-elrendezésű változatban: Hexxagon indul