Ha nem ismered az előzményt, akkor is érthetők az alább részletezett játékszabályok,
de értékelni akkor tudod csak ennek a tunningolásnak a zsenialitását, ha előtte kipróbálod az AVALAM-ot.

Már az "AVALAM-BITAKA" jelentésével sem tudtam mit kezdeni.
A cogitoys sorozat Fonákolós készletében "RÁ-RÁ-RÁ" nevet adtam a játéknak.
A "DVONN" név sem sejtet sokat, de a játék bizonyosan sláger lesz.
Következményeiben is nagyon jól átgondolt ötletekkel felturbózott AVALAM-variáció.
Abszolút eredeti az a gondolat (vagy talán a LOA-ra csodálkozhattak rá a fejlesztők?), hogy bevezet 3 db kitűntetett szerepű "BÁZIS"-bábut. Ezek tetszőleges felrakásával indulnak a partik és az a szerepük, hogy mindazon bábu, vagy torony, aminek a lépegetések során egyik BÁZIS-sal sem marad kapcsolata, azonnal lekerül a tábláról.
A másik, egy gyakran alkalmazott, kézenfekvő ötlet: a tornyok annyi mezőt kell lépjenek, amilyen magasak.
A kitűnően megválasztott hosszúkás táblán roppant élvezetes, fordulékony partik játszhatók.
Az alapos átgondolást bizonyítja: egy korlátozó szabály bevezetése
(nem léphet az a bábu, amelyikkel szomszédos hat mező egyike sem üres)
és az Avalam (ebben a variban felesleges) emeletmagasságot korlátozó szabályának elhagyása...

DVONN (a "feltúrbózott" AVALAM)

A játék kezdetekor a tábla üres. A játékosok először a 3 db BÁZIS bábut helyezik a táblára, majd felváltva egyenként a sajátjaikat. A tábla megtelte után, váltakozva (bábutornyokat építgetve) rendezgetik át a táblát úgy, hogy minden lépésben nő az üres mezők száma:
vagy egy saját bábut raknak át a szomszédos mezőn álló bábura, vagy egy felül saját színű toronnyal lépnek...

Nem mozoghatnak azok a bábuk (tornyok), amiket mind a hat oldalról másikak körbevesznek.
(Tehát, a játék elején csak a tábla szélén lévő bábuk mozgathatók. Azok, amelyek nem a tábla szélén helyezkednek el, csak akkor mozdulhatnak, ha egy szélső bábu már ellépett mellőlük.)




A tornyok csak vonalirányban mozoghatnak és minden toronynak pontosan annyi mezőt kell ugrania vonalirányban, ahány emeletes (ahány bábuból áll), de soha nem landolhatnak üres mezőn.
(A BÁZIS-ok is elmozgathatók, ha előzőleg, -egy rálépéssel-, megszereztük a mozgatásuk jogát. )




A BÁZIS-bábuk mozgatása nemcsak megengedett, de többnyire ajánlott is, mert általában erős (akár a partit is eldöntő) lépés. Mindazon tornyot ugyanis, amelyek egyik bázissal sem kapcsolódnak (valamilyen oldalszomszédosan érintkező toronyláncon keresztűl), azonnal le kell venni a tábláról.
Lásd a fehér jelölt lépésében 7 db tornyot le kell venni a tábláról.





A parti csak akkor ér véget, ha már egyik játékos sem képes szabályosan lépni. Elszámoláskor, a játékosok egymás tetejére teszik saját tornyaikat és a magasabb (több bábut tartalmazó) torony tulajdonosa lesz a nyerő. (Egyenlőség esetén az nyer, akinek a tornyában több BÁZIS-bábu áll.)