Az alábbi csoport játékai megkülönböztethető határesetek a SameGame és a Collapse között. Ezekben az új elemek "csak" ütések után jönnek..., mint pl. a szomszédcserésekben, azaz, a belépő új elem nem eredményezhet GameOver-t.
Ezzel az értelmezéssel, a progi vezérelte gyakorisággal utántöltődőket (amelyekben a túltöltődés eredményezi a GameOvert) soroljuk a 'Collapse'-k közé.

Collapse-válogatás



 

"oszlopos"SameGame
 

"nicklearcade"-s"Brix"
 

'Click-Z' SameG.-vari
 

'Obversity' (nehéz)

 

MangoBoom
 

'GoldStrike'
 

Novel: SameGame
 

'Blocksquad' SG-vari

 

'AquaStones'
 

'Ball-z'
 

'ShapeSmash'
 

'Gluey'-klutykluty

 

'Blockular (2)'
 

'Blockular (1)'
 

'MessyShapes' üsd!
 

'60 sec Crash'

 

'Wrong-Block'
 

'Wizard Land'
 

'Aqua-Blox'
 

Jurassic (SameG.-vari)

 

'Blockarelli'
 

'Pantheon'
 

-----------
 

-----------

 

-----------
 

-----------
 

-----------
 

-----------



Lásd még idő- és ötlet- sorrendben némi elmélkedéssel: >>>> SameGame-história

Észrevetted? Voltaképpen a "SameGame" adja gondolati alapját a "Collapse"-mellett, szinte valamennyi leszedegetős pontgyűjtögetősnek: a szomszédcserélgetősönek, a sortologatósoknak, a forgatósoknak...
Lásd hozzá a 2010. októberi frissítésből: >>>> 'Wizard Land' a "mindent tudó..." -t!