A szept.28-i versenyből:
Iván Szilárd, Kéry Gábor, Virág István és a Papp Péter-Török Sándor függő győztese
alkotta volna a tárgyévi bajnokságért küzdő négyest.
Ám, (mindannyiunk nagy-nagy bánatára, a nemzetközi mezőnyben a legjobban szereplő magyar)
Virág István, hirtelen jött megbetegedése miatt,
nem tudott eljönni...
Végül úgy döntöttünk, hogy az eredeti versenykiírás szerint megtartjuk a bajnoki címet eldöntő
versenyt...
A versenyen enyhe (de általános) fölényt mutatva lett idén bajnok:
Iván Szilárd
Kéry Gábor (a tavalyi bajnok) és Török Sándor (a tavalyi feladványmegoldó verseny győztese)
gyakorlatilag nem bírtak egymással.
Váltott kezdéssel,2-2 partit játszottak 20+20, 15+15, 10+10, 5+5 perc
gondolkodási/lépési összidővel. A végül továbbjutó Sándor szempontjából 6:4 összesített
eredményben
a különbséget csak a 2 db 3+3 perces "szuper-snellek" hozták meg.
Iván Szilárd és Papp Péter párosa 3:1 eredménnyel zárult.
Végül, Iván Szilárd úgy lett (Török Sándorral játszott 3:1 eredményű döntő után) az idei bajnok, hogy
az egész versenyen összesen három partivesztése volt.
(A KMO-s körmérkőzésekben volt még egy döntetlenje, a párbajait mind biztosan nyerte.)
Ha már itt volt Szilárd, kihasználtam az alkalmat és gyorsteszteltettem vele egy böngészett
amőbaprogit. Innen, most letöltheted Chik-Huang Hsiek amőbáját:
wmake5.exe (tömörítve mindössze 24 kB)
Döbbenetesen gyorsan, és e gyorsaságához és méretéhez képest kitűnően játszik. (Schareware,
1992-ből, a szerző 5 $-t kér a regisztrációért.)
A "győztesek bajnokságának" néhány érdekesebb játszmája:
9 db parti van a solutions.zip (6 kB)-ben.
Kicsomagolás után másold be a Zillions/Solutions könyvtáradba. Ha megnyitod a
Go-Moku.zrf-et, akkor a File/Open Saved Game
menüparancsra a solutions/bp2002/***.zsg
fájlokat egyenként meg tudod nyitni.
Ha van "táblás birodalmad", akkor az alábbi partikat (CD-üzemmódban) közvetlenül indíthatod:
Török-Papp
(időmérés nélkül, kb. 50 perc alatt)
Kéry-Török
és
Török-Kéry
Mindkettőnél az időkorlát túllépése döntött, az utolsó 10-15 lépés szinte másodpercenként
és lejegyezhetetlenül pattogott.
Iván-Papp
és
Papp-Iván
és a döntő 4 partija:
Török-Iván 1. ,
Iván-Török 2. ,
Török-Iván 3. ,
Iván-Török 4.
Általánosan észrevehető volt, hogy kevés kivétellel a kezdő hozta a partit.
(Tehát a nyitójátékos korlátozását bevezető szabály is "alulkompenzál", ami
igencsak indokolni látszik a RENJU-ban kialakított további szigorításokat...)
A
PENTE-t ismerők/kedvelők felfigyelhetnek arra is, hogy
a fenti partikban meglehetősen sok olyan ütőhelyzet alakul ki, mely a másodiknak lépő
számára kedvezőbb. Tehát a pentés ütési szabály mintha az amőbában másodiknak
lépőnek kedvezne. Ebből nekem úgy tűnik, hogy
a pentés ütéseknek funkciójuk van az amőba "feltuningolásában". Olyan új lehetőséget
hoz be az ütéses játék, ami erősen hat az alapjáték megváltozására is.
Röviden: nem öncélú az ütési szabállyal való kiegészítés, ezzel a "bonyolításssal"
egyszersmind a nyerési esélyek is kiegyensúlyozottabbak lesznek, mint az alapjátékban.