AMŐBA 2002. BUDAPEST győztesek bajnoksága
időpont: 2002. október 5. szombat de.9-től kb.du.17-ig
Helyszín: Bp. Zugló az MTTE székhelye

A szept.28-i versenyből: Iván Szilárd, Kéry Gábor, Virág István és a Papp Péter-Török Sándor függő győztese alkotta volna a tárgyévi bajnokságért küzdő négyest. Ám, (mindannyiunk nagy-nagy bánatára, a nemzetközi mezőnyben a legjobban szereplő magyar) Virág István, hirtelen jött megbetegedése miatt, nem tudott eljönni... Végül úgy döntöttünk, hogy az eredeti versenykiírás szerint megtartjuk a bajnoki címet eldöntő versenyt...


A versenyen enyhe (de általános) fölényt mutatva lett idén bajnok:
Iván Szilárd

Kéry Gábor (a tavalyi bajnok) és Török Sándor (a tavalyi feladványmegoldó verseny győztese) gyakorlatilag nem bírtak egymással. Váltott kezdéssel,2-2 partit játszottak 20+20, 15+15, 10+10, 5+5 perc gondolkodási/lépési összidővel. A végül továbbjutó Sándor szempontjából 6:4 összesített eredményben
a különbséget csak a 2 db 3+3 perces "szuper-snellek" hozták meg.

Iván Szilárd és Papp Péter párosa 3:1 eredménnyel zárult.
Végül, Iván Szilárd úgy lett (Török Sándorral játszott 3:1 eredményű döntő után) az idei bajnok, hogy az egész versenyen összesen három partivesztése volt.
(A KMO-s körmérkőzésekben volt még egy döntetlenje, a párbajait mind biztosan nyerte.)

Ha már itt volt Szilárd, kihasználtam az alkalmat és gyorsteszteltettem vele egy böngészett amőbaprogit. Innen, most letöltheted Chik-Huang Hsiek amőbáját: wmake5.exe (tömörítve mindössze 24 kB)
Döbbenetesen gyorsan, és e gyorsaságához és méretéhez képest kitűnően játszik. (Schareware, 1992-ből, a szerző 5 $-t kér a regisztrációért.)

A "győztesek bajnokságának" néhány érdekesebb játszmája:

9 db parti van a solutions.zip (6 kB)-ben. Kicsomagolás után másold be a Zillions/Solutions könyvtáradba. Ha megnyitod a Go-Moku.zrf-et, akkor a File/Open Saved Game menüparancsra a solutions/bp2002/***.zsg fájlokat egyenként meg tudod nyitni.

Ha van "táblás birodalmad", akkor az alábbi partikat (CD-üzemmódban) közvetlenül indíthatod:


Török-Papp (időmérés nélkül, kb. 50 perc alatt)

Kéry-Török és Török-Kéry
Mindkettőnél az időkorlát túllépése döntött, az utolsó 10-15 lépés szinte másodpercenként és lejegyezhetetlenül pattogott.

Iván-Papp és Papp-Iván

és a döntő 4 partija:
Török-Iván 1. , Iván-Török 2. , Török-Iván 3. , Iván-Török 4.

Általánosan észrevehető volt, hogy kevés kivétellel a kezdő hozta a partit. (Tehát a nyitójátékos korlátozását bevezető szabály is "alulkompenzál", ami igencsak indokolni látszik a RENJU-ban kialakított további szigorításokat...)

A PENTE-t ismerők/kedvelők felfigyelhetnek arra is, hogy a fenti partikban meglehetősen sok olyan ütőhelyzet alakul ki, mely a másodiknak lépő számára kedvezőbb. Tehát a pentés ütési szabály mintha az amőbában másodiknak lépőnek kedvezne. Ebből nekem úgy tűnik, hogy a pentés ütéseknek funkciójuk van az amőba "feltuningolásában". Olyan új lehetőséget hoz be az ütéses játék, ami erősen hat az alapjáték megváltozására is. Röviden: nem öncélú az ütési szabállyal való kiegészítés, ezzel a "bonyolításssal" egyszersmind a nyerési esélyek is kiegyensúlyozottabbak lesznek, mint az alapjátékban.