(A PIKK-PAKK
táblákon kézenfekvően adódó, a táblajátékok
bemutatóinak az egyik legkedveltebb játéka lett.)
|
Az induláskor üres négyzetes elrendezésű (legalább 6x6-os, max. 11x11-es méretű) tábla szélső mezőpontjaira sötét és világos felváltva 1-1 db golyót rakosgat le úgy, hogy azzal a korábban már táblára került golyók a tábla közepe felé egy pozícióval eltolódnak. Arra törekednek a játékosok, hogy saját színükből "négyes malmot"; alkossanak: vagy vízszintes, vagy függőleges, vagy átlós irányban 4 db golyójuk kerüljön egymás mellé. |
| ![]() |
A partik többnyire nagyon gyorsak, mert a (nem túl kicsi) táblákat "V" alakban
szokták tölteni a játékosok, azaz ritkán kerül sor arra, hogy egy sorba, vagy egy
oszlopba két oldalról is töltsenek. Ha ilyen
mégis előfordulna és az adott sor "megtelik", akkor abba már csak
keresztirányban kerülhet be új golyó. A tologatós ötlettel a megszokott ötös amőbát is "elbolondíthatjuk",
amikor a játékteret egy kicsi (pl. 6x6-os) táblára lekorlátozzuk.
Erre nézve megállapodhatnak a játékosok |
|
**********megoldás******* |
valóban nem tehet mást piros: 1. ha az A helyen próbálkozik, akkor a tolása hatására maga alakítja ki kék nyerő négyesét a tolt sorra merőlegesen és ugyanezt eredményezné az is, 2. ha B helyen visszatolná a sort. Az viszont ebből is észrevehető, hogy kék nemcsak a fent jelölt 3-mal, hanem a B tolással is nyerhet |
![]() |
(A "kukacoskodóknak": persze, tehet mást piros, ugyanis belátva veszett állását, feladhatja a továbbiakat. Gratulál és kér egy visszavágót… Ez utóbbi apropóján: általában és többen értékelik a parti feladását illetlenségnek, azaz mintha megfosztanánk ellenfelünket attól az élménytől, hogy kidolgozott lépéskombinációját a győzelemig vigye. Pedig éppen az ellenkezőjéről van szó. Ellenfelünket tiszteljük meg azzal, ha feltételezzük, hogy ő is átlátja nyerő állását és nem számítunk arra, hogy durva hibát vétve, mégsem lesz képes kihasználni előnyét…) |