Játékszabály:
Az induláskor üres tábla (nyilakkal) kijelölt oldalainak szélső
mezőpontjaira sötét és világos felváltva
1-1 db bábut tologat be úgy, hogy azzal a korábban már
táblára került bábuk a tábla közepe felé egy pozícióval
elmozdulnak. Arra törekednek a játékosok,
hogy saját színükből (akcióban***) "ötös malmot";
alkossanak, azaz: vagy vízszintes, vagy függőleges, vagy átlós irányban legalább 5 db bábujuk
kerüljön egymás mellé.
Ha egy-egy sor megtelik, akkor az újabb és újabb betolt bábukkal egy-egy (a sor
másik végén lévő) szélső bábu leesik a tábláról.
(***) Előfordulhat, hogy a győztes lépés betolásával ellenfelének is "nyerő ötöst" alakít ki a játékos,
ám ez is teljes értékű győzelem: az a nyerő, aki saját lépésének eredményeként (akcióban) alakítja ki ötösét.
Nehezebb nyerni a játékban, ha a nyerő vonal csak pontosan 5 db bábuból állhat, tehát: ha a hatos vonal nem nyer.
(Ez utóbbit, értelemszerűen kell betartani akkor, ha történetesen "nyerő négyes vonal"-ban
állapodnak meg a szabályokkal még ismerkedő kezdő játékosok. Ekkor, az ötös vonal sem lehet nyerő.)
További változatok:
Érdekes a játék mind hatszög-, mind négyzetes elrendezésű (kisebb-nagyobb méretű) táblákon is... és úgy is, hogy
ellentett cél elsőkénti elérésért folyik, azaz: vesztő ötösre játsszák. (Ebben tehát az nyer, aki ellenfele bábuit rendezi (akcióban) ötös vonalba.
|