Táblajátékosok országos feladványmegoldó versenye
1999. első forduló
|
AMŐBA (játékszabály) |

|
(Az állásban az nyer, aki lépésre következik.) Legkevesebb hányadik lépésében nyerhet X, feltéve: hogy ellenfele nem hibázik és nyerésre, ill. a lehető leghosszabb védekezésre törekedik?
X indul, és az 5. lépésével nyer
(pl.:F9,C9,E9,G7,I5) |
MALOM (játékszabály) |

|
Ugrálós játékszakasz. (Ebből az állásból az nyer aki lépésre következik.) Mivel kezd sötét és legkevesebb hányadik lépésével nyer, ha ellenfele nem hibázik és nyerésre, ill a lehető leghosszabb védekezésre törekszik?
I./ Piros lép D4-ről B1-re, vagy
D4-ről C1-re és
a rákövetkező 2. lépésével nyer
II./ Egyetlen világos bábú áthelyezésével pl. G3-ról, C1-re csak egy kulcslépése lesz a feladványnak. |
PIKK-PAKK (játékszabály) |

|
Zöld következik és a rákövetkező lépésben biztosan nyer. Mi a kulcslépés, ha ellenfele nem vét hibát?
A lépés leírásaként, annak a (lépést megelőzően üres) mezőnek a számát kell megadni, melyre az adott lépéssel golyó kerül.
Kulcslépés: 96 |
PYLOS (játékszabály) |
Ez a csonka parti csak a "földszinten” folyik(!), az nyer aki előbb emel, vagy előbb csinál négyzetalakban négyest a saját golyóiból... Sötét következik ebben az állásban. Mit kell most lépnie, hogy biztosan nyerje ezt a csonka partit?
kulcslépés: b2
Ha világos következne, ő is nyerhetne? igen
Indoklás: ha most a lépést kezdő játékos lép a b2-re, akkor ötlukas állást érhet el. (ötlukas alatt értsd: nincs még négyes és aki tesz öt luk közül választhat, de mindegyiknél emeletet hoz létre) |

|
ROTARY (játékszabály) |

|
A Mit kell lépnie pirosnak, hogy a rákövetkező lépésben biztosan nyerjen?
A lépés kódja két szám:
1-forgatási pont:55 körül
2-forgatás szöge:60 fok (egy pozíció)
(az óramutató járásának irányában.) |
SOLITER (játékszabály) |

|
1. Az ábrán "felrakott" piros bábukat kell leütni, a soliterek szigorított szabályai szerint.
(egymást követően mindig más-más bábuval kell ütni.)
Mi a ütések sorrendje, ha csak egyetlen golyó marad a táblán?
(Az elegáns megoldásnak elég az első nyolc lépését leírni egy-két megjegyzéssel) |
1. 36-56;2. 44-46;3. 56-36
4. 48-46;5. 27-47;6 47-45
7. 26-46;8. 46-44
érkezési mező: 44!, a másik blokk ugyanígy leütve a "43-ra érkezik" |
megjegyzések: a fentiek az egyik ismétlődő blokkot ütik le, de van benne olyan, hogy egymás után kétszer ugyanaz a bábu üt. Ezért, a két blokkot lépésenként váltakozva kell leütni... |