Táblajátékosok országos feladványmegoldó versenye
1999. első forduló

AMŐBA (játékszabály)

 

 

(Az állásban az nyer, aki lépésre következik.) Legkevesebb hányadik lépésében nyerhet X, feltéve: hogy ellenfele nem hibázik és nyerésre, ill. a lehető leghosszabb védekezésre törekedik?

X indul, és az 5. lépésével nyer

(pl.:F9,C9,E9,G7,I5)

MALOM (játékszabály)

Ugrálós játékszakasz. (Ebből az állásból az nyer aki lépésre következik.) Mivel kezd sötét és legkevesebb hányadik lépésével nyer, ha ellenfele nem hibázik és nyerésre, ill a lehető leghosszabb védekezésre törekszik?

I./ Piros lép D4-ről B1-re, vagy

D4-ről C1-re és

a rákövetkező 2. lépésével nyer

II./ Egyetlen világos bábú áthelyezésével pl. G3-ról, C1-re csak egy kulcslépése lesz a feladványnak.

PIKK-PAKK (játékszabály)

Zöld következik és a rákövetkező lépésben biztosan nyer. Mi a kulcslépés, ha ellenfele nem vét hibát?

A lépés leírásaként, annak a (lépést megelőzően üres) mezőnek a számát kell megadni, melyre az adott lépéssel golyó kerül.

Kulcslépés: 96

PYLOS   (játékszabály)

Ez a csonka parti csak a "földszinten” folyik(!), az nyer aki előbb emel, vagy előbb csinál négyzetalakban négyest a saját golyóiból... Sötét következik ebben az állásban. Mit kell most lépnie, hogy biztosan nyerje ezt a csonka partit?

kulcslépés: b2

Ha világos következne, ő is nyerhetne? igen

Indoklás: ha most a lépést kezdő játékos lép a b2-re, akkor ötlukas állást érhet el. (ötlukas alatt értsd: nincs még négyes és aki tesz öt luk közül választhat, de mindegyiknél emeletet hoz létre)

ROTARY (játékszabály)

A Mit kell lépnie pirosnak, hogy a rákövetkező lépésben biztosan nyerjen?

A lépés kódja két szám:

1-forgatási pont:55 körül

2-forgatás szöge:60 fok (egy pozíció)

(az óramutató járásának irányában.)

SOLITER (játékszabály)

1. Az ábrán "felrakott" piros bábukat kell leütni, a soliterek szigorított szabályai szerint.

(egymást követően mindig más-más bábuval kell ütni.)

Mi a ütések sorrendje, ha csak egyetlen golyó marad a táblán?

(Az elegáns megoldásnak elég az első nyolc lépését leírni egy-két megjegyzéssel)

1. 36-56;2. 44-46;3. 56-36

4. 48-46;5. 27-47;6 47-45

7. 26-46;8. 46-44

érkezési mező: 44!, a másik blokk ugyanígy leütve a "43-ra érkezik"

megjegyzések: a fentiek az egyik ismétlődő blokkot ütik le, de van benne olyan, hogy egymás után kétszer ugyanaz a bábu üt. Ezért, a két blokkot lépésenként váltakozva kell leütni...