forrás: Four Papayas and a Fnord Software

"Kaliko"

Hasonlít a Trantrix-hoz, de egészen más.

Lépésenként:
7 db véletlenszerűen húzott elemed van, amikből úgy rakhatsz a táblára, hogy a már fennlévők egyik vonalát hurokban visszazárd velük.
Lásd az ábrán:
1. szabályos lépés, de kevés (4) pontot hoz.
2. szabálytalan, mert két hurkot is képez.
a 3.színhibás, de a 4. 12 pontot ér.(*)

Pontozás: alap-pont = a görbét végigkövetve, ahány elemen áthalad. Ehhez 3 bónuszpont adódik, ha egy keresztelem mindkét ágán áthalad és az egész még duplázódik is, ha zárt a görbe.


Ha elkészítenéd, nyomtasd ki színesben az alább képről doc-ban nyitható három lapot, ragaszd fe kartonra és vágd szét. (Én előbb a kartonlapokat vágtam hatszögekre és széles celluxra ragasztottam a kivágott képeket, majd a képen túlnyúló celluxot ráhajtogattam a kartonlapokra. Kissé munkás, de a cellux borítás meg is védi a képeket a kopástól.)



Négyesben is, családi játékként is érdekes.
A pontozás megértéséhez figyeld meg a progit!
Nem akkor kapsz a lépésedért sok pontot, ha sok lapodat lerakod! Az ábrán a sárga 8 pontot ér.
A pontszámítás:
1. végighaladva a görbén 1-1 alap-pont jár minden lapért,(többször érintett lapon minden áthaladésért).
2. Ha van(nak) olyan keresztelem(ek), ami(k)nek mindkét ága a bejárt görbéhez tartozik, az(ok)ért még 3(-3) bónuszpont jár.
Az előzők alapján számolt összeg duplázódik, ha a görbe zárt.