|
1. Első próbálkozások (működő progi módosításának) előkészítése:
1.1. Nyissunk egy "MUNKA" könyvtárat! (Ne a ZILLIONS könytárban kísérletezzünk.)
1.2. Válasszuk ki a játékot (mármint amelyiket át akarjuk alakítani) és másoljuk át
a ZILLIONS/RULES könyvtárban megtalálható ***.ZRF -jét a MUNKA-könyvtárunkba.
1.3. A MUNKA-könyvtárba másolt ***.ZRF filet nyissuk meg egy szövegszerkesztővel.
(pl.: a JEGYZETTÖMB-bel)
1.3.1. A szövegszerkesztő "Keresés" funkciójával vegyük sorra a hivatkozott ".BMP" fileket
és jegyezzük fel a nevüket, valamint azt is, hogy a ZILLIONS/IMAGES melyik alkönyvtáraiban vannak.
1.3.2. Nyissunk a MUNKA könyvtárunkban egy IMAGES alkönyvtárt, abban egy továbbit a játék "NEVE"
elnevezéssel és ebbe másoljuk bele az összes ***.BMP-t, amit a ****.ZRF-ünk használ.
1.4. A szövegszerkesztőben megnyitott ***-ZRF-ünkben a ***.BMP behívásokat ellenőrizzük le és
szükség szerint javítsuk ki úgy, hogy valamennyi BMP-t megtalálja a MUNKA könyvtárunknak az IMAGES/jatékNEVE
alkönyvtárában: pl: "Images/Totike/tabla.bmp"
Figyelem! A ZRF-ekben többnyire hibása BMP-k behívása.
Ha a ZRF az IMAGES könyvtár melletti RULES könyvtárban van, akkor a BMP korrekt behívása:
"../Images/jatekNEVE/tabla.bmp". A "../"-rész (azaz a "lépj felfelé egyet a könyvtárból" jelzés) szinte mindegyiknél
hiányzik, ami azért nem okoz keveredést, mert a Zilli
automatikusan a Zillions.exe file melletti Images könyvtárban fog keresni.
Fenti "hiba" okozza azt, hogy : ha több példányban van meg a gépeden a Zillions.exe,
akkor előfordulhat, hogy nem találja meg adott ZRF a BMP-it, mert mindig abban az Imagesben fogja keresni,
ami a legutóbb elindított Zillions.exe könyvtár mellett van, akkor is, ha a ZRF-et a másik Zillions.exe könyvtár
melletti Rulesból indítottuk.
Az alábbi kép a "Vertical_TicTacToe" ábrái átpiszkálásának eredményét mutatja.
Ha megnézed egy szövegszerkesztőben a verticaltictactoe.zrf-et és a totike.zrf-et , láthatod, hogy csupán abban
különböznek, hogy ez utóbbiban a BMP-k behívása az Images/Totike könyvtárból történik.
Tehát: a nálunk "potyogtatós amőba", vagy gyűjtőnevén Tőtike-ként ismerős játék programjának a működése
változatlan maradt. |
Ám, ábráit tekintve, talán többeknek tetszetős a "Towers_Off_Hanoi" játék
térbelinek látszó ábrájából nyert ötlet alkalmazása... Az eredeti játékban négyzetes hálóra lepotyogó korongok
helyett: most rudakra fűzzük fel a golyókat... Nézz bele egyik-másik játék BMP képeibe! Melyikből tudsz szebbet készíteni...
CD-ről telepített Birodalmadban itt komfortosan kísérletezhetsz:
munka-1 könyvtároldal (
Hálón nem nyílik, de letölthető: munka1.zip) |
|
Fentiekkel már azt meg is tanultuk, hogyan rendezzük bele
a kialakított
könyvtárstruktúránkba a Hálóról innen-onnan letöltött Zillions-progikat. Előfordulhat, hogy érdemes belepiszkálni a zrf-be ott, ahol nem az IMAGES könyvtár egy alkönyvtárából hívja be a képeket. Az felel meg leginkább a követett
struktúránknak, ha a minden képet az IMAGES-nek az adott játék nevével megegyező könyvtárba teszünk. Azt is látjuk, hogy képszerkesztőkkel egyszerűen átszínezhetők és átrajzolhatók a Zillions
játékok táblái is, bábui is. A méretükön (most még) ne változtassunk, és mindig BMP-formátumba írjuk ki őket.
|

|
Egy-egy játéknak van szabálya [ZRF] Vannak ábrái [BMP] -ezek többnyire egy, a játék nevét
kapó könyvtárban
vannak, de az is gyakori, hogy valamelyik adott játék egy másik játék képeinek könyvtáraból válogat.
Lehetnek hangjai [WAV, MID] és lehetnek megoldásai/példapartijai[ZSG]. Továbbá lehet hozzájuk
leírás is [TXT, HTML] .
A Táblajátékosról letölthető progiknál igyekszünk azt a struktúrát alkalmazni, amikor
a RULES-ben csak ZRF-ek vannak. (A TXT-s leírásokat nem őrizzük meg, a lényeg benne van a játékból
megnyitható help-ben is.)
A BMP-ket tartalmazó (játékNEVE) könyvtárat az IMAGES könyvtárba tesszük. Ha egyetlen képe van csak a játéknak, akkor
is javasolt egy -a játék nevével azonos nevű- alkönyvtába tenni. Sőt ide célszerű beduplikálni azokat a
képeit is, amiket más játékok képeiből hív meg.
Ha van hang és/vagy példaparti, akkor azokat az AUDIO és
a SOLUTIONS könyvtárakba tesszük (praktikusan, egy-egy játékNEVE alkönyvtárba, de ekkor: a zrf-ben
le kell ellenőrizni, hogy a könyvtárhivatkozások követik-e rendszerünket és
szükség szerint át kell írnunk azokat).
|
Első gondolatra, talán, kézenfekvőbbnek tűnhet az a megoldás, hogy kölön-külön könyvtárakban tároljuk
a játékokat úgy,
ahogy "levadásztuk" őket. Ám számítva a játékok sokaságára, inkább javasolt az, hogy egységes struktúrában kezeljük
a zillis játékokat és mert a többség a fentebb leírt rendet követi, nem célszerű a játékonkénti könyvtár-struktúrát
választani.
(Ha hálón akarsz valakivel játszani, gondot is okozhat a járték kiválasztásakor, ha nem azonos a zillis könyvtárszerkezetetek.)
(folyt.)
|
|
|