LINK href="stylusvkhr.css" rel=STYLESHEET>



kép: 600x400

HEX (7x7)
A játékosok felváltva egyenként rakják le bábuikat, abban versenyezve, kinek sikerül a folytonos hidat építeni saját két szemközti oldala között. (Itt, világos: bal-lentről fel-jobbra; sötét: jobb-lentről fel-balra.)
A kezdőlépő (világos) előnyének csökkentése céljából tilos az első lépésben elfoglalnia a tábla középső mezőjét.
Döntetlen nem lehetséges, vagy nyersz, vagy veszítesz.

forrás:www.mazeworks.com

Igencsak erősen játszik ez a JAVA progi, kezdőként is, másodiklépőként is nehéz megverni.
Több esélyünk van az optimálisnak tűnő (még nem teljesen kielemzett) 11x11-es táblán.
7x7-ig bizonyítottan nyer a kezdő.
Lásd pl: ha elfoglalhatja a középső mezőt, akkor nem tudod megverni: JingYang nyerő Hex-e (600x400)


A játék lényegének megértését segíti a feltaláló dán matematikus három jellegzetes logikai fogást bemutató feladványa. Mindegyikben világos kulcslépését kell megadni, ami után biztosan nyerni fog.
Ha elkelne némi segítség a megoldáshoz, akkor katt ide (az új ablakban nyíló képen: piros pötty mutatja világos kulcslépését és színes X-párok jelzik a -sötét ellenlépésétől függő: "vagy-vagy"- folytatást.)


a Táblajátékoson lásd még hozzá: a "hídépítősök" (játéktörténet: a Hex-től a Tantrix-ig)

A parancsikonról indul a Táblás Birodalomban, Hálóról letölthető: HEX.ZIP (98 kB)
Nagyon erős ellenjátékra képes Hex a 11x11-es táblán is. Vadim Anshelevich progija aranyérmet kapott 2000-ben a "Londoni Computer Olypiad"-on: http://home.earthlink.net/~vanshel/Download.html

A parancsikonról indul a Táblás Birodalomban, Hálóról letölthető: HEX.ZIP (18 kB)
Ha unod, hogy mindig kikapsz egy progitól, próbáld ki ezt a másikat. Ez sem játszik ugyan gyengén, sőt: ha veszítesz ellene "lehülyéz". Ennél azonban megnövelheted a táblaméretet: pl. 14x14-re, amelyen már kis odafigyeléssel is verhető lesz.

Elemzések részletesebben, némi megnyitás-ajánlással már magyarul is, pl.: itt, Kopányi Sándortól