|

|
kép:
600x400
HEX (7x7)
A játékosok felváltva egyenként rakják le bábuikat, abban versenyezve, kinek
sikerül a folytonos hidat építeni saját két szemközti oldala között.
(Itt, világos: bal-lentről fel-jobbra; sötét: jobb-lentről fel-balra.)
A kezdőlépő (világos) előnyének csökkentése céljából tilos az első lépésben elfoglalnia a tábla középső mezőjét.
Döntetlen nem lehetséges, vagy nyersz, vagy veszítesz.
forrás:www.mazeworks.com
|
Igencsak erősen játszik ez a JAVA progi, kezdőként is, másodiklépőként is nehéz megverni.
Több esélyünk van az optimálisnak tűnő (még nem teljesen kielemzett) 11x11-es táblán.
7x7-ig bizonyítottan nyer a kezdő.
Lásd pl: ha elfoglalhatja a középső mezőt, akkor nem tudod megverni:
JingYang nyerő Hex-e (600x400)
| 
A játék lényegének megértését segíti a feltaláló dán matematikus három jellegzetes
logikai fogást bemutató feladványa. Mindegyikben világos kulcslépését kell megadni, ami után biztosan nyerni fog.

Ha elkelne némi segítség a megoldáshoz, akkor katt ide (az új ablakban nyíló képen: piros pötty mutatja világos kulcslépését
és színes X-párok jelzik a -sötét ellenlépésétől függő: "vagy-vagy"- folytatást.)
|

|