AMŐBA "SWAP-KEZDÉSSEL"
Amit tán minden játékos ismer (a többnyire papíron-ceruzával játszott) Amőba szabályaiból: Az egyik játékos X, a másik O jelet rak, lépésenként felváltva,
egymást követően, egy
(a parti kezdetekor üres) négyzetes
tábla tetszőlegesen választott mezőire… Az nyer, akinek előbb sikerül vonalban (legalább) öt jelét egymás mellé raknia.
|
A "swap"-kezdés lényege, hogy egy 15x15-ös táblára a kezdőlépő tetszőlegesen letesz három bábut:
két sajátot (a képen feketét) és egy
ellenségest (a képen pirosat). Ezután, a versenytársa eldönti, hogy pirossal kíván-e játszani (ekkor ő következik),
vagy inkább feketével játszik (ekkor újra versenytársa lép, de innentől már a piros bábukkal)...
Hogy is van ez? A lényege hasonlít az "igazságos" felezéshez: Az egyik felez (ezzel azt állítja, hogy a két fél azonos értékű), a másik választ (és ha mégis a kisebb jutna neki, akkor ugye csak önmagát szidhatja: miért nem a másik mellett döntött.)
|

|
| |