| 
AMŐBA "SWAP-KEZDÉSSEL" 
Amit tán minden játékos  ismer (a többnyire papíron-ceruzával játszott) Amőba szabályaiból: Az egyik játékos X, a másik O jelet rak, lépésenként  felváltva, 
egymást követően,  egy 
 (a parti kezdetekor  üres) négyzetes
 tábla tetszőlegesen  választott mezőire…  Az nyer, akinek előbb sikerül vonalban (legalább) öt jelét egymás mellé raknia.
 
  |   
 
A "swap"-kezdés lényege, hogy egy 15x15-ös táblára a kezdőlépő tetszőlegesen letesz három bábut: 
két sajátot (a képen feketét) és egy 
ellenségest (a képen pirosat). Ezután, a versenytársa eldönti, hogy pirossal kíván-e játszani (ekkor ő következik),
 vagy inkább feketével játszik (ekkor újra versenytársa lép, de innentől már a piros bábukkal)... 
  
Hogy is van ez? A lényege hasonlít az "igazságos" felezéshez: Az egyik felez (ezzel azt állítja, hogy a két fél azonos értékű), a másik választ (és ha mégis a kisebb jutna neki, akkor ugye csak önmagát szidhatja: miért nem a másik mellett döntött.)
  |  
  
 |   
 |    |