Quarto

A 16 féle bábu, négy jellemző tulajdonsága (pl.: kicsi/nagy, henger/hasáb, tele/ lyukas, sötét/világos) közül bármelyik szerint, az egymással megegyező 4 darabjának egy sorba, egy oszlopba, vagy egy átlóba elhelyezése jelenti a győzelmet.

Induláskor üres a 4x4-es négyzetes tábla.
A versenyzők lépésről-lépésre kölcsönösen kiválasztják társuk számára azt a bábut, amelyet az adott lépésben a táblára helyez! (Oda rakja a bábuját, ahová kívánja, de mindig csak az ellenfele által kiválasztottat. A következő lépésben pedig ő választja ki ellenfele még táblára nem került bábui közül, hogy az melyiket teheti fel.)
Az veszít, aki már nem tud olyant választani ellenfele bábui közül, hogy azt lerakva, négyes malom ne szülessen (persze csak akkor, ha ellenfele meg is találja a nyerőhelyet).




lásd még a: Táblajátékos-on.