HALMA
(tükrözéses, 14x15-ön, négyes, gyorsított)

A 14x15-ös táblán mutatott kezdőállásból az átlóban összedolgozó(*) párok játszanak egymás ellen.
A győzelemhez elegendő az átlós sarkok egyikében elhelyezett 12 db bábut áttelepíteni. (!!!)

(*) A parti előtt megbeszélhetik a párok, hogy melyikük rakja "bakokat" a másik "telepítését segítve", de
a parti közben már tilos beszélni és mutogatni.




Egyébként, mint a kétszemélyesben:
lépésenként egy-egy bábut helyeznek át a játékosok: vagy bármely üres szomszédos mezőre, vagy egy ugrássorozattal.

Ez utóbbihoz példaként, lásd és értelmezd az ábrát; vedd észre a szabályokat a sárga bábu egy, nyíltól-nyílig követett ugrássorozatában:
- bármely bábu tükrözötten(???) átugorható.
- csak üres mezőkre szabad lépni

(???)
Egyenes vonalban áthaladva egy (és az ugrott vonalban mindig csak egy!) táblán álló bábu felett, attól olyan távolságban érkezik le az azt átugró bábu, mint amilyen távolról indult tőle.

Udvariassági szabály: A lépésre kiválasztott bábut felemelve, a helyére rakod egy ujjadat és a másik kezeddel "dolgozol" azért, hogyha társaid felszólítanak (ha vitatják ugrásaid szabályosságát): az "ujjaddal megjegyzett" induló mezőről kezdhesd újra.

(A halmákról részletesebben: >>>>> lásd még)