kép: 800x600 , 1024x768

'Blocky' sarkos leszedős

A tábla oldalaival párhuzamos oldalú
olyan téglalapot kell keresni,
aminek a négy sarka azonos színű.
Ezt a területet
(lenyomott bal gombbal) kijelölve:
a benne foglalt mezők színt váltanak.
Cél: az induló kép valamennyi fejecskés mezőjét átváltoztatni.


A játék alapötlete nem túl nagy durranás, de jól felhasználva a hasonló pontgyűjtögetősökben kifejlesztett színesítő elemeket egészen jól játszható.




A "SQUIZ" volt az első ami a Táblajátékosra felkerült 2003-ban. Az alapötlet a SameGame-k ismeretében kézenfekvő, már elterjedtek és gyorsan kedveltek lettek a "szomszédcserések". Ebben nagyon jól érzi a fejlesztő, hogy a sarkos ötlet még önmagában kevés, ezért különböző értéket ad a sarokelemeknek...
A "ZNAX" fejlesztője visszalép és minden elemet azonosra értékel. A figurákról átvált színekre, így áttekinthetőbb lesz a tábla. A területnagysággal arányosan pontoz és nem változtat az 5 percnyi játékidőn sem.
A "PharaohsTreasure" visszatér az ábrás elemekhez, bár inkább csak az egzotikum miatt, értékben nem tesz köztük különbséget. Csicsás kivitele becsapós, mert valamennyi közül tán a legkevésbé ajánlható változat.
Nem sikerült megoldania az egymást követő "Level"-ek nehezítését sem.

A "Blocky" nemcsak kezelésében a legkomfortosabb, de benne van a képről-képre váltások jutalmazása, alkalmazza a több pontgyűjtögetősben megkedvelt átszínezős technikát és a nehézségi fokozat állításához mind a táblaméret növelését, mind az időtényezőt is jól használja fel.
A "SQUIZ-Extreme" a 2003-as fejlesztéssel egyidejű feladványos változat. Átszínezős (igencsak kreatív) ötlettel oldja meg, hogy a kijelölt és leszedett sarkokon belül is történjen valami. Ragyogóan sikerült. Feladványait véletlenszerűn generálja úgy, hogy fokozatosan növeli a felrakott téglalapok számát, ezáltal egyre több elágazást kell a megoldónak áttekintenie.