Nagylaci zillisei
( Hálós kapcsolatban: a zilli-logóra kattintva, indul a letöltés, de csak regisztrált Zillivel működnek.)

játék indítása CAM-Camelot-sakktáblán letöltés indítása download: camsakk.zip
Jesztl József ragyogó ötlete, hogy 8x8-as sakktáblán, 2-2 huszárral, 5-5 gyaloggal is jól "működnek" a Camelot-CAM játékszabályai. W.D.Trojka professzionális zillis Cam-ját "piszkáltam" át. (lásd hozzá: játékszabály)

játék indítása Fantazmi a "szellemes" letöltés indítása download: fantazmi.zip
A.Randolph táblását nem lehetséges a Zillire megfogalmazni. Ahhoz, hogy a lépés-szabályokat betartassa a vezérlő-progi, ismernie kell a táblán lévő bábukat. Ámde "ellenlépéskor", nem szabadna ismernie ellenfele bábuit... (lásd: játékszabály)

játék indítása ABALONE-variációkkal letöltés indítása download: abalone_vari.zip
Jens Markmann és David Glaude zrf-jét piszkáltam át, beletéve néhány ismertebb kezdőállást, két hármas-játékot és a "Save Princess" variációkat. (lásd: játékszabály)

játék indítása MOEBIUS letöltés indítása download: moebius.zip
Karl Scherer segítsége nélkül nem tudtam volna összehozni, ám így, szinte jobb, mint az eredeti huroképítő pontgyűjtögetős játék. Itt már nincs szerepe a gyorsaságnak és a reflexnek, "gondolkodva" lehet csak sok pontot elérni.

játék indítása UFO-LOGIKA letöltés indítása download: ufo_logic.zip
Ez, már az ezredforduló feladványa. Cél: a piros golyók centrumba vezetése. Bármely golyó csak a vele azonos sorban-, vagy oszlopban lévő másik golyóig léphet.
-Az 5-25 lépésből álló feladványokat a Zilli könnyedén megoldotta!-

játék indítása QUARTO letöltés indítása download: quarto.zip
Marek14: Quarto.zrf-je szebb grafikával, néhány kézenfekvő variációval. ("Négy a nyerő egy vonalban" típusú játék, azzal a blikfanggal, hogy a játékosok lépésről lépésre egy közös készletből választják ki az ellenfelük által az adott lépésben táblára tehetőt.)

játék indítása REVERSI letöltés indítása download: reversi_for_kids.zip
(6x7, 8x7 és 8x8-as táblákon, és a képek 3D-s próbálkozások, egyébként ugyanaz, mit az eredeti zillis reversi)

játék indítása tologatós AMŐBA letöltés indítása download: push4x.zip
A hatszögelrendezésű tábla széleiről befelé töltögetik a táblát a játékosok úgy, hogy az újonnan letett golyók beljebb tolják a korábban letetteket. Az nyer, aki vonalban négyet csinál. (Kapcsold be hozzá a View/Option/Smart Moves parancsot)

játék indítása tologatós AMŐBA letöltés indítása download: push4.zip
A négyzetes tábla széleiről befelé töltögetik a táblát a játékosok úgy, hogy az újonnan letett golyók beljebb tolják a korábban letetteket. Az veszít, aki vonalban négyet csinál.
(Kapcsold be hozzá a View/Option/Smart Moves parancsot)

játék indítása gurítós AMŐBA letöltés indítása download: roll4x.zip
A tábla széléről befelé gurítják be a játékosok golyó alakú bábuikat. Az nyer, aki négyet csinál vonalban. (Kapcsold be hozzá a View/Option/Smart Moves parancsot)

játék indítása gurítós AMŐBA letöltés indítása download: roll4.zip
A tábla széléről befelé gurítják be a játékosok golyó alakú bábuikat. Az nyer, aki négyet csinál vonalban. (Kapcsold be hozzá a View/Option/Smart Moves parancsot)

játék indítása AMŐBA letöltés indítása download: amoba.zip
Klasszikus GO-MOKU, ill. a Zilli alapkészletének progija új ábrákkal, leválasztva belőle a Pentét. Pont 5 db vonalban a nyerő -a 6, vagy több nem nyer-. (táblaméret: 10x10, 15x15, 19x19)

játék indítása PENTE letöltés indítása download: pente.zip
Klasszikus Ninuki-Renju, ill. Pente új ábrákkal, amik mutatják az ütéseket is. (Sajna nagyon gyengén játszik, mert az"engines"-ét nem tudja behívni az átpiszkálás miatt.)

játék indítása PIKK-PAKK letöltés indítása download: pikkpakk.zip
Teljes sorokat, vagy oszlopokat tologatnak felváltva egy-egy pozíciónyival a játékosok, abban versenyezve, ki keríti be saját színével a célgolyót.

játék indítása A katica és a pókok letöltés indítása download: spider.zip
A katica nyer, ha ki tud jönni a háló szélére, a pókok akkor, ha a katicát beszorítják. Régi előnyadós játék: amiben az előny nem többlet mozgásszabadság, hanem az előnyős indulási pozíció.)

játék indítása REVERSI-táblák letöltés indítása download: reversi_boards.zip
A reversi általános szabályai szerint, néhány jópofa tábla, amit magad is áttervezhetsz.

játék indítása ROTARY letöltés indítása download: rotaryh.zip
Üres pontok körül forgathatja el a golyókat az, akinek a golyói többségben vanna a forgatási pont körül. Az nyer, akielfoglalja a centrum három pontját.

játék indítása gördülő kockák letöltés indítása download: rollcubes.zip
Polyák István "bolyongó kockái". A 3x3 -as "tepsiben" 8 db kocka, bukfenceztetve kell különböző színbeállítást kitűző feladványokat megoldani vele.

játék indítása tologatós puzzle letöltés indítása download: tilitoli.zip
Az Új Alaplap 2001. évi puzzlepályázatának feladványa, (ebben az elemszámban a máig ismert legnehezebb). Benne van Jergler Csaba megoldása is.

játék indítása tologatós puzzle letöltés indítása download: pushpuzzle.zip
Nem túl komfortosan működő tologatósok, -ha több féle lehetőség van a tolásra, akkor kérdés-ablakból kell választani-.

játék indítása malom-variációk letöltés indítása download: morris_variants.zip
Néhány malomtábla-variáció, köztük dr. Tichy-Rács Ádám. "magar" Malma. (Ez utóbbit, magad is könnyen átvariálhatog a tetszésed szerint.

játék indítása TŐTIKÉK letöltés indítása download: gradient4.zip
Négyre játszott amőbavariáns, amikor a tábla töltögetési irányokkal van ellátva. Legismertebb ezek közül a potyogtatós.

játék indítása potyogtatós AMŐBA letöltés indítása download: verticalttt.zip
A "beledobálós négy a nyerő", pont mint az eredeti zillis készlet "Vertical TicTacToe"-ja, csak kellemesebb grafikával.

játék indítása gurítgatós LABIRINTUS letöltés indítása download: labirintus.zip
A pálya közepén lévő golyók ütközésig elgurulnak a billentés irányában. Feladat a két golyó helycseréjét elérő billentéssorrend megtalálása.

játék indítása BACK&BACK (Blobs) letöltés indítása download: blobs_for_kids.zip
Klasszikus fordítgatós, amikor az éppen lépett korong melleti ellenségesek lesznek elrabolva. A lépésre következő vagy kívülről tesz a sajátja mellé, vagy egy már a táblán lévőjével átugrik egy mezőz.

játék indítása BACK&BACK (Hexxagon) letöltés indítása download: hexagon.zip
hexagon.zip
Az előző, hatszögalapon, és így tán még érdekeseb. Legalábbis így többen ismerik. Ez sem több, mint a zillis hexxagon kellemesebb grafikás átfogalmazása.

PYLOS-próbák letöltés indítása download: pylos1_proba.zip
David G. Royffe, 1994-ben a francia Gigamic sorozatban megjelent játéka mintegy 6 éve az egyik legkedveltebb táblás nálunk is. (A Zillire szinte a megjelenését követően azonnal elkészült az első pylos.zrf, ám sokakat zavar a háromdimenziós ábrázolás rétegelt megoldása. Erre próbál új utat keresni két kiviteli próbálkozás...)
A "lépéskényszeres" játékban felváltva egy-egy bábuját teszi a (z induláskor üres) táblára két játékos. (Tehát az veszít, aki nem tud lépni.)
Nem kell tennie kívülről annak, aki magasabb szintre átrakja egy már a táblán lévő bábuját.
Aki pedig négyzet-alakban saját négyest ér el (4 db saját bábujával, bármelyik szinten, egy 2x2-es négyzet alkot), az visszaveheti max. 2 db bábuját. (lásd részletesebben)

Birkák és leopárdok letöltés indítása download: cows&leopards.zip
Többnyire Nepál nemzeti játékaként ismert, jellegzetes 'előnyadós' táblás. A játék egy elterjedt variációja már a Zilli '48 db'-os alapkészletében szerepel, aztán ott van a játék K. Scherer első 'ujjgyakorlatai' között is.
Nyernek a leopárdok: ha 8 birkát ütnek; veszítenek a leopárdok és veszítenek a birkák is: ha 'beszorulnak'. A birkák előbb kívülről egyenként lépegetnek fel a táblára, majd -ha a táblán kívül már efogytak-, a a szomszédos üres mezőre léphetnek. A leopárdok alaplépése is a szomszédos üres mező, de ha ott egy birka van és az átugorható (tehát vonalban mögötte üres mező van) akkor azt leüthetik. Nincs ütéskényszer, de: ha egy ütés elindult, akkor azt (amíg lehet, további birkák átugrásával, ugyanabban a lépésben) folytatni kell.
Ez a változat játszható a Hálón: http://www.cin.es/juegostablero/NepalI.html (Püspöki János gyűjtése)

a vikingek játéka: a TABLUT letöltés indítása download: tablut.zip
A Zilli alapkészletében található "Tafl/Tablut"-ot nálunk is sokan kedvelik, de picit más szabályokkal. A (legalábbis szerintem) tetszetős táblakép forrásánál is (lásd az ON-LINE ajánlóban) az alábbiakban összefoglalt szabályokkal játszák.
A (fehérek) testőrök célja biztonságban kijuttatni a királyt a sarok-mezők egyikére, az ellenséges harcosok (feketék) célja ezt megakadályozni. Valamennyi bábu tetszőleges számú üres mezőn áthaladva mozoghat, mind vízszintes, mind függőleges irányban (, de átlósan nem). A testőrök és a harcosok kiüthetők a tábláról, ha ellenfelük vagy vízszintesen, vagy függőlegesen ollóba fogja őket. (Kiütni csak támadással lehet, ha valamelyik bábu ‘a maga jószántából lép be’ két ellenséges bábu közé, nem üthető ki.) A király is kiüthető (ekkor a testőrök természetesen partit vesztenek), ha lépésképtelen helyzetbe kerül, pl. mind a négy oldalról ellenséges harcos fogja körül, vagy az ellenség három oldalról a trónnakm vagy két oldalról a sarokmezőnek szorítja. A király egyébként nem harcol. Ha a támadó harcost a király és egy testőre fogja ollóba, az nem üthető le. Ha a király már elhagyta a trónt, akkor a tábla középső mezeje a további játék során már mindig üresen marad és a négy sarokmezővel együtt ‘úgy viselkedik’, mintha az éppen lépőével azonos bábu lenne. (Nem léphető át és bekerítésnél mindig a lépő játékost, a támadót segíti.)

REVERSItologatós AMŐBAAMŐBAtologatós AMŐBA gurítós AMŐBAgurítós AMŐBA
tologatós PUZZLEPENTEPIKK-PAKKa katica és a pókokREVERSI táblavarikROTARY
bolyongó konkáktologatós PUZZLEmalomvariációkTŐTIKÉKpotyogtatós AMŐBAgurítgatós LABIRINTUS
BACK&BACKPYLOS_PRÓBACOWS&LEOPARDSalt=HEXAGONTABLUT
BACK&BACKQUARTOQUARTOABALONEFANTAZMICAM-camelot-sakktáblán

Az egyes képekre kattintva, a letöltött Táblajátékosról elindul a játék, lásd: "táblás birodalom"