A Zillions of Games menürendszerének használata

 

 

Indítsd el a Zillions.exe-t!

 

 

Nyisd meg a „Négy a nyerő”-t

és máris játszhatsz vele, hiszen ismered a szabályokat: a táblát mindig alulról töltögetheted, amíg…

amíg, ki nem kaptál az ellenlépő progitól.

 

A „View” beállításától függően,

ez az alábbi kép „adja”

a legkevesebbet,

a jobb oldali kép „adja”

a legtöbbet.


 

Próbálgasd a „View”-menüt:

Kezdd az „Enlarge Board” választással

(megnövelheted vele a méretet)

 

 

 

 

 

 

 

A „Chat”egyelőre nem kell, csak akkor használod, ha valakivel a Hálón játszol.

A „Toolbar”, behívja a szolgáltatásokat aktivizáló ikonokat.

A „Moves List” megjeleníti a lépéseket, és előre hátra lépegethetsz vele egy partiban.

A „Search Progress” alul mutatja, hol tart a progi a legjobb válaszlépés keresésben.

 

 

Ha a fejecske nevetős, akkor a progi „úgy látja”, hogy nyerni fog.

A „Status Bar” (angolul magyarázza azt a bábut és lépését, amelyen a kurzor áll.)

 

 

 

A „Status Bar”-t csak azoknál a játékoknál javasolt kikapcsolni, amelyek megnövelt méretében már nem látszik a tábla alja.

 

 

 

 

A "Flip Board" fejre álltja a táblát. (Ez, most, itt a „Négy a nyerő”-ben értelmetlennek tűnik, de gondolj arra, hogy ha pl.:
t bábukat vezetve sakkoznál, akkor kényelmetlen lenne felülről lefelé játszanod, ha úgy szoktad meg, hogy szemben ülsz a táblával.)

A „Négy a nyerő”-ben is észreveheted, hogy „nem veszed észre”… Olyan gyorsan lép a progi. Ne bosszankodj, hanem a View” / „Options” menü „Board” almenüjében kapcsold be az „Animate Pices” opciót.

Ezzel, sok játék követhetőbb lesz, csak néhány játéknál (egyszemélyes puzzle-nál) okoz zavaró képernyővillogást. Azoknál ki kell kapcsolni.

 

Nagyon hasznos a lépni tudó bábuk jelzése „Movable”

Ütéseseknél, a megtámadott bábuk jelzése: Attacks”

Kényelmi szolgáltatás, a „Smart Moves”.

Ez utóbbival: ha egy lépésre választott bábunak csak egyetlen szabályos lépése lehetséges, azt azonnal (újabb kattintás nélkül) meglépi a progi.

 

A további opciók kézenfekvő szolgáltatások: "Label Positions” (a tábla mezőszámozásának) a "Sound" (hangeffekteknek),
a "Musik" (a játék alatti zenének), a "Show Search Info" (az ellenlépés keresésekor, a bekapcsolt "Staus Bar"-ban,
aktuálisan vizsgált lépés kód megjelenítésének KI/BE kapcsolása.

 

 

Ha a "Help/Game Description"-ra kattintasz, előugrik egy új ablakban a játékszabály

 

A "Game History"-ban a játék történetét,
a "Game Strategy"-ban (persze csak ha a játék készítője írt erről valamit) a nyerést elősegítő célszerűségeket/megállapításokat.

 

A (most nem aktuális, tehát halványan mutatott) "Show Solution"-ban a feladványjátékok megoldását hívhatod be.

Külön-külön (az elolvasás után OK-val bezárható) ablakokban.

Az "About Zillions"-ban nézheted meg a gépedre telepített progi verziószámát

(amit tudnod kell, ha újabb verzióra akarsz majd frissíteni).
Az "Unlock Full Version"-t feltehetően már használtad, amikor beírtad a felhasználónevedet és a regisztrációs kódodat...

 

 

 

 

 

A felső két Help-sorra kattintva pedig: a Játék-kezelésének, illetve az új játékok programozásához szükséges program-parancsoknak/utasításkészleteknek részletes magyarázatát hívhatod be (angolul).

Aztán, ha már megbarátkoztál a kezelésével, angol tudás nélkül is megfejthetsz játékokat, vagy megoldathatsz vele feladványokat.

 

Ismert játékokkal is kísérletezhetsz:

Pl.: Parti közben, mielőtt lépnél, átrendezheted a táblát:

Jobbgomb katt egy mezőre és kiválaszthatod, hogy

üres (Empty) legyen, vagy akár azt is,

hogy milyen bábu álljon rajta.

 

A lehetőség különösen hasznos a szabályok pontosításánál:

Pl. egy kiválasztott dámajátékban

„Szabad-e ütni a koronggal visszafelé is?”

 

Felraksz egy olyan állást, amiben, választ kaphatsz a kérdésre. Lásd a nagy körben a zöld pöttyöket: a sötét csak előre léphet, akkor is, ha hátrafelé üthetné a pirosat. (Azaz: hátrafelé tilos.)

Ámha, a fekete bábut jobbgomb-kattal dámára cseréled, akkor mutatni fogja a progi, hogy kötelező ütni vele (lásd kis kör).

 

 

 

 

Persze, azt is megteheted, hogy kényelmesen hátradőlve, a Zillit játszatod önmaga ellen és megfigyeled a lépéseket...

 

 

 

A „Computer Opponent” legördülőben >>>

A Zilli játékerejét többnyire elegendő az "Average Time"_lépésenkénti időben 2-3 "Seconds"-ra állítani. Növelni csak addig érdemes "gondolkodási időt", amíg ez: az előretekintett lépések számát növeli.

Némely játéknál egy-egy további előretekintés akár 20-40-szeres időtöbbletet igényel a korábbi beálításhoz képest. (A Zilli ugyanis úgy gondolkodik, hogy lebontja a lehetséges lépések teljes elágazásfáját és közben minden állásnak egy általános értékelő-függvénnyel pontot ad...) A "Match My Time"a teljes parti játékidejét korlátozza, de ha ez letelik, tovább folyik a parti.

<<<<< Kattints a Play legördülőre!

A "Choose Side" funkcióban kiválaszthatod, melyik színnel kívánsz játszani. pl. kezdeni akarsz, vagy másodiknak lépni.

Netán: a Zillit kívánod játszatni önmaga ellen, vagy akár mindegyik színt inputról vezérelve a melletted ülő ellen , esetleg önmagad ellen játszva próbálod pontosítani valamelyik játék lépésszabályát.
Ha te következel lépésre, akkor a "Give Hint" -re kattintva pedig:

felvillan a Zilli szerint legjobb lépésed...