kép: 800x600 , 1024x768

VARI

Napjainkban már Kevésbé kedvelt mancala-változat, mint pl. a Bantumi, talán mert többet kell benne számolni?

Pedig (véleményem szerint) sokkal izgalmasabb lehet, és nagyon jó a türelem tesztelésére is: mikor únod meg az egykék átrakosgatását és mikor indítod a támadást...
Szabályait lásd lent és vedd észre: nem öncélú a 2 és 3! (Ha megértetted miért, akkor nyerni fogsz.)

forrás: BritishMúzeum

Lásd hozzá :>>>mancalák

(A játékosok egymással szemben a tábla hosszanti oldala mellett...) A kezdő játékos kiveszi saját sorának egy tetszőlegesen választott gödréből mind a 4 db vetőmagot és az üres gödröt követőkbe az óramutató járásával ellenkező irányban- egyenként "elveti" azokat úgy, hogy a (jobb oldali) saját gyűjtőjébe nem rak. Ezután, hasonlóan lép a másik játékos (persze ő is csak a saját gödreiből választhat és a körbeosztás iránya sem változhat). Majd újra az első játékos lép és így tovább felváltva, azzal a kiegészítő szabállyal, hogy sok mag esetén, a többszöri körbejáráskor, az indító gödör mindig üresen marad és a leosztáskor egyik oldali gyűjtőbe sem kerül mag.
Aki az utólsó lerakottját az ellenfél oldalán olyan gödörbe teszi, amiben így éppen 2, vagy 3 db mag lesz, az ezt az érkezés gödröt, valamint az ellenfél odalán mindegyik olyan gödör tartalmát átrakja a saját gyűjtőjébe, amelyekben 2 db, vagy 3 db mag került.



egy kis összefoglaló a táblás játékokról: >>>> BritishMúzeum-játékok-játékosan