|

|

|
|
|

|
kép:
800x600 ,
1024x768
VARI
Napjainkban már Kevésbé kedvelt mancala-változat, mint pl. a Bantumi,
talán mert többet kell benne számolni?
Pedig (véleményem szerint) sokkal izgalmasabb lehet, és nagyon jó a türelem tesztelésére is:
mikor únod meg az egykék átrakosgatását és mikor indítod a támadást...
Szabályait lásd lent és vedd észre: nem öncélú a 2 és 3! (Ha megértetted miért, akkor nyerni fogsz.)
forrás: BritishMúzeum
|
Lásd hozzá :>>>mancalák
(A játékosok egymással szemben a tábla hosszanti oldala mellett...) A kezdő játékos kiveszi saját sorának egy tetszőlegesen választott gödréből mind a 4 db
vetőmagot és az üres gödröt követőkbe az óramutató járásával ellenkező irányban- egyenként "elveti" azokat úgy, hogy
a (jobb oldali) saját gyűjtőjébe nem rak.
Ezután, hasonlóan lép a másik játékos (persze ő is csak a saját gödreiből választhat és a körbeosztás iránya
sem változhat). Majd újra az első játékos lép és így tovább felváltva, azzal a kiegészítő szabállyal, hogy
sok mag esetén, a többszöri körbejáráskor, az indító gödör mindig üresen marad és a leosztáskor egyik oldali gyűjtőbe
sem kerül mag.
Aki az utólsó lerakottját az ellenfél oldalán olyan gödörbe teszi,
amiben így éppen 2, vagy 3 db mag lesz,
az ezt az érkezés gödröt, valamint az ellenfél odalán mindegyik olyan gödör tartalmát átrakja
a saját gyűjtőjébe, amelyekben 2 db, vagy 3 db mag került.
|

|
| |