| 
  
 |   
 
  | 
    
 
 |   
| 
 | 
  
 | kép: 
800x600 ,
1024x768 
  
 
szókitalálós 
"Akasztófa" játékként ismerjük. Az, hogy hány lépésből ("nemtaláltból") áll össze az ábra, proginként 
 változik, ám egy-egy progiban független a kitalálandó szó hosszától is és az azt alkotó különböző betűk számától is.
 Ezért is érdekesebb, ha mondatokat, szólásokat, közmondásokat kell kitalálni... 
(Sajna, ez is angol >>>"Hangaroo")
 
  forrás: UltimateArcade 
  |   
 
 Ketten papíron ceruzával... úgy, hogy egymás lapját nem látjátok.
 Az "A" játékos mond egy kategóriát, pl. "állat", leír a lapjára egy állatnevet (pl. "nyúl") és bemondja, 
hogy  hány betűből áll a szó. (A "nyúl" ebben a játékban 4 betű.) 
 A "B" játékos is felírja az általa gondolt állatnevet, ő is bemondja a betűszámát, majd tippel egy betűre... 
Játszható úgy is, hogy a tippre csak annyi a válasz: "benne van", vagy azt is bemondjátok, hogy hányadik betű.  
Ugye nem is kell folytatnom? (Próbáld csak ki pl. üdülés közben, ha unatkoznál, mert éppen esik az eső.)
  
Apropó tippelés és állatok! Sokak kedvelik a "Barkohba" játékot. ("Igen"-nel és "nem"-mel megválaszolható kérdések sorozatával
 kell kitalálni valamit... és még papír-ceruza sem kell hozzá.) Kevés szülő, óvónéni vette még észre, hogy már az egészen
 kicsikkel is játszható, ha eleve leszűkítjük a kitalálandót, pl. állat-nevekre..., vagy pl. még 
 kisebbeknél: a szobában lévő személyekre. (Ez utóbbi mennyivel érdekesebb élőben, mint a játékboltokban kapható
 "kártyás-felismerős"...)
   
  |   
  
  
  
ez a "szójáték" sem beszél magyarul, de még tán a betűket sem kell hozzá ismerni: >>>> 
WordX 
 
  
 |   
 |   
 | 
 |  |