kép: 800x600 , 1024x768

MasterMind "kettőre"

Kétszemélyes, a progi ellen!
katt: "igraty" (a bal "kurka")
Válassz 4 db számot és katt a bocira.
Ezt kell majd kitalálnia a proginak, "aki" eldugja a te kitalálandódat.
Tippelj négy számot (és katt a bocira).
Két választ kapsz:
hány szám van meg ("é") és
hány szám van helyen ("á")
tippjeidből az eldugottban.

Vedd észre, hogy különbözők az eldugottak és nem kezdődnek 0-val.


az alapjáték: "tüske"(JAVA), "tüske"(flash), kedveltebb: "szavakkal", kombinálva a SET-tel: "MudBall"


Egy célszerű szabály-kiegészítés:
gyakorlott játékosok hamar észreveszik, hogy a fenti szabály szerinti versenyben bizony előfordulhat, hogy sokkal nagyobb szerepet kap a szerencse, mind a logikus gondolkodás.
Vegyük csak például azt az esetet, amikor már mindkét játékos eljutott egy 50 %-os dilemmához: "vagy ez, vagy az" a megfejtendő kulcs. Mit tehetnek? Egyéb információ hiányában, véletlenszerűen fogják kiválasztani a két lehetséges alternatíva közül tippjüket. Jóllehet mindketten egyszerre jutottak el a megoldáshoz (a verseny korrekt szabályok szerint döntetlen lenne), mégis a szerencsésebben választó lesz a győztes.
A következő két szabálymódosítással nemcsak lecsökkenthető a játék kimenetelének szerencse-függése, de a partit még fordulatosabbá színező, logikus taktikázásra is módot adunk.

1. A győztes tipp lerakása előtt be kell jelentenie játékosnak: "tudom a megoldást, rákérdezek". Ily módon, a véletlenszerűen választott tipp esetleges telitalálata, csak a következő lépésben (a bejelentést követő megismétlésével) jelenthet győzelmet.

2. A versenyzők kötelesek egymás tippjeit kölcsönösen megsegíteni, olymódon, hogy a saját tippjükre kapott válaszinformációval azonos értékű "segítő" kombinációt helyeznek el ellenfelük tippsorába.
(Ha pl.: az első tippre A játékos 0,0- információt, a B játékos 2,2 információt kapott, akkor az A jelű egy olyan tippkombinációval "segíti"-növeli ellenfele tippsorait, amelyre válasza 0,0 lesz és ugyanígy a B jelű játékos egy 2,2 információt jelentő tippet "köteles elárulni" ellenfelének.) Ily módon, tipp-páronként azonos információk birtokában, a taktikusabban dugó és a szükségesnél nem több információt eláruló versenyző kap nagyobb esélyt a parti megnyerésére.
Vegyük azt is észre, hogy ez a szabály-kiegészítés a szerencsével telitalálatot jelentő tippekkor, mindig döntetlent fog eredményezni...