|

|
"SUDOKU"
feladat az üres cellákat kitölteni 1-től 9-ig számokkal úgy, hogy
sem sorban, sem oszlopban, sem a jelölt 3x3-as cellákban nem fordulhat elő
kétszer ugyanaz a szám.
Lásd az ábrát: a jelzett cellába csak 1 kerülhet...
(előbb ugye a narancsszínűbe, aztán sorban a többibe)
|

"EDEL" v. "NOMOGRAM"
Feladat: megkeresni és kiszínezni azokat a cellákat, amelyeket az üresen hagyottak úgy
választanak el egymástól, ahogy azt a tábla oldalán (soronként és oszloponként) megadott számok jezik.
Lásd az ábrán az 5-4 jelzetű oszlopot: egy 5-ös és egy 4-es oszloprész csak egy féle képpen
állhat elő..., ám ez már egyszersmind azt is megmutatja, hogy a
szürkével jelzett cellák nem lehetnek sötétek hiszen, az adott vízszintes sorokban már ott van a jelzett 1-1 db sötét.
(Tehát, a fekete után már látjuk a kéket, aztán a zöldet...)
|

|


|
"HITORI"
Feladat: megkeresni és sötétre színezni a cellákat úgy, hogy a nem színezettekben már ne forduljon
elő kétszer ugyanaz a szám sem sorban, sem oszlopban.
Nehezíti a feladatot, hogy
a színezett cellák csak sarkosan érintkezhetnek egymással és
a nem színezettek oldalszomszédosan összefüggők maradjanak (azaz nem keríthetnek el a sötétek világos szigetet).
|

"NIRUKABE"
Feladat: úgy elhelyezni a táblán sötét cellákat. hogy az így
elkerített világos szigetek, a bennük álló
szám mutatta db cellából álljanak.
Nehezíti a feladatot, hogy a sötét cellák, nem alkothatnak 2x2-es nagy négyzetet.
(Lásd az ábrán: a szürke cellák egyikesem lehet sötét.)
|

|


|
"KAKURO"
Feladat: az üres cellákba 1-től 9-ig számokat írni úgy, hogy
azok összege a vízszintesen és függőlegesen kiadja a
(skandináv-keresztrejtvények szerint értelmezett) szummákat.
Nehezíti a feladatot, hogy sem sorban, sem oszlopban nem szerepelhet
kétszer ugyanaz a szám.
Az ábrán lásd a rózsaszínnel jelzett cellát: nagyobb az értéke 4-nél (a függőleges 14 miatt) és
kisebb az értéke 6-nál (a vízszintes 6 miatt).
|

"LIGHT UP"
El kell helyezni "sorirányban és oszlopirányban világító lámpákat" úgy,
hogy mindegyik üres cella megvilágított legyen.
A beírt számok mutatják, hogy hány oldalszomszédos cellán legyen lámpa.
Nehezíti a feladványt, hogy a lámpák nem világíthatják meg egymást, azaz
egyík üres sorrészen (oszloprészen) sem állhat egynél több lámpa.
Lásd az ábrán a 4 és a 3 melletti lámpákat.
|

|


|
"HEYAWAKE"
Az elkerített "szobákban" kell a Sötét cellákat megtalálni.
A tábla elkerített részeibe írt számok azt jelzik, hogy
hány sötét cella van az adott szobában.
Nehezítés:
A sötét cellák csak sarkosan érintkezhetnek,
a világos cellák nem bontódhatnak szét szigetekre.
és
egyik szobából sem láthatok át egy szomszédos másikon keresztűl
egy harmadik (nem szomszédos) szobába.
Ez utóbbi megértéséhez, lásd az ábrán: a szürke cellák kijelölését.
|

"SITHER LINK"
Feladat a cellák kerületén haladó zárt görbét
megtalálni úgy, hogy minden cellába írt szám jelzi: a 4-ből hány
oldalán halad át a görbe.
|

|

|