Végy 7 db különböző színű üdítőitalos kupakot
(vagy az azonos színűeket 1-től 7-ig számozva különböztesd meg)!
Rajzolj, méretben hozzájuk illő, 7x7-es négyzetes táblát!
Készíts két készlet 1-től 7-ig számozott "kártyalapot" (akár egyforma méretűre tépett irkalapból).
Keress valami jelölő elemet , ami a célmezőre tehető (praktikusan pl. 7 db függönykarikát).

Ha partnert is sikerült találnod, kezdhetitek is játszani a "GYŰRŰS"-t.

7x7-es tábla,

7 db bábu,

7 db gyűrű,

7-7 kártyalap és

7 pontban

a szabályok:


1. Az egyik játékos tetszése szerint felrakja a táblára az 1-től 7-ig számozott korongokat.

2. A másik feltesz egy gyűrűt egy olyan üres mezőre, mely egyik koronggal sem szomszédos.

3. Az így kialakult induló állás ismeretében, mindkét játékos kiválaszt magának egy korongot, és az annak megfelelő kártyalapot alulra helyezve, a kártyacsomagját leteszi az asztalra úgy, hogy azt ellenfele ne láthassa.

4. Ezt követően felváltva lépnek a táblán lévő, lépésről-lépésre tetszőlegesen választott koronggal. (A gyűrűt lerakó lép másodikként.)

5. Három módon lehet megszerezni a táblán lévő gyűrűt:

a./ A játékos a kiválasztott korongjával belelép a gyűrűbe. (A kártyacsomag alsó lapjával igazol.)

b./ Vagy: bejelenti, melyik korongot választotta ellenfele. (Ha téved, akkor a gyűrű a másik játékosé.)

c./ Vagy "Bingó": A másik játékos lép ugyan bele a kiválasztott korongjával a gyűrűbe, de ha ellenfele éppen ugyanazt a (számozású) korongot választotta, akkor azé a gyűrű, aki nem lépett vele bele a gyűrűbe.

 6. Lépésszabály:

A korongok bármelyik szomszédos üres mezőre léphetnek (átlósan is), vagy a közvetlen mellettük álló egyetlen korongot átugorhatják. Ugrás-sorozat is megengedett, de mindig csak olyan lépés tehető, melynek a végállapotában a lépő korong ("légvonalban" értsd alatta: az átlóirány hosszabbnak számít) közelebb kerül a gyűrűhöz. (Lásd az ábrán: a 2-jelű koronggal 3 féle lépéssel kerülhet közelebb a gyűrűhöz, ill. a 6 jelű egy lehetséges lépése a mutatott ugrás-sorozat.)

7. A parti hét menetből áll, az nyer, aki a 7 db gyűrűből többet szerez meg, mint ellenfele.

Minden menet után, a korongok helyben maradnak és a kevesebb gyűrűt szerzett játékos választja ki az újabb gyűrű helyét (mindig úgy, hogy a gyűrűvel szomszédos mezők üresek legyenek, azaz ellenfele, aki kezdi a lépéseket, ne léphessen bele azonnal.)

(A játék olasz eredetű, "XE QUEO" nevet kapta. Jól hangzik, de vajon mit jelenthet? Maradjunk inkább a "gyűrűs"-nél?)