|
bábulépés-kísérletek
lásd hozzá:
progisuli-5
A Babu_0.zrf csak a munkatáblát leíró utasításokat tartalmazza és két játékos felváltva
teheti le egy-egy bábuját ennek a táblának az üres mezőire. A drops-tartalmának átírásával
más más lerakási szabályokat próbálhatunk ki.
A Babu_3.zrf-ben, játékcél nélkül, játékosonként két-két különböző bábut rakhatunk a tábla
mellé előkészített készletből, majd ezekkel különböző mozgásokat tervezhetünk a táblán.
|
Zillions / MUNKA 5 (progisuli-5)
|

(új ablakban nyílnak)

|
A 9x9-es tábla valójában 13x9-es méretű, de ennek csak a középső 9x9-es része lesz a
játékmező. A bal- és a jobb- oldali oszlopok mezőire a játékosok induló bábukészlete van felrakva
a parti kezdetén. Ezek: a "kintP1" és a "kintP2" nevű zónák. A kinti zónák és a játszórész között
egy-egy oszlop mezői törölve lettek.
Két különböző típusú mozgás van definiálva: "atrakas" és "lepes" , amelyek közül elsődleges
az átrakás [move-priorities atrakas lepes]. (Akkor szabad csak lépés-típusú
mozgást tenni, ha átrakás-típusú nem lehetséges.)
Az átrakások úgy működnek, hogy a kinti zónák bármelyik mezőjén álló bábu a 9x9-es játszórész
bármelyik mezőjére áttehető...
A "babu_1" és a "babu_2" átrakás típusú lépéslehetősége megegyezik, de a lépés-típusú mozgásuk
eltér a másikétól. A babu_2 a rácsirányban léphet a szomszédos üres mezőre.
A babu_1 akkor is léphet, ha
a mellette lévő mező nem üres, mert lépése során a választott rácsirányban a közvetlen mellette
állókat egy pozícióval eltolva csinál helyet a mozgásának (, kivéve azokat az eseteket: amikor
a mellett álló összefüggő bábusor kiér a 9x9-es játszórész széléig, azaz a sor végén nincs üres mező
[while not-empty?]).
|
|