bábulépés-kísérletek

lásd hozzá: progisuli-5

A Babu_0.zrf csak a munkatáblát leíró utasításokat tartalmazza és két játékos felváltva teheti le egy-egy bábuját ennek a táblának az üres mezőire. A drops-tartalmának átírásával más más lerakási szabályokat próbálhatunk ki.

A Babu_3.zrf-ben, játékcél nélkül, játékosonként két-két különböző bábut rakhatunk a tábla mellé előkészített készletből, majd ezekkel különböző mozgásokat tervezhetünk a táblán.
Zillions / MUNKA 5 (progisuli-5)





(új ablakban nyílnak)



A 9x9-es tábla valójában 13x9-es méretű, de ennek csak a középső 9x9-es része lesz a játékmező. A bal- és a jobb- oldali oszlopok mezőire a játékosok induló bábukészlete van felrakva a parti kezdetén. Ezek: a "kintP1" és a "kintP2" nevű zónák. A kinti zónák és a játszórész között egy-egy oszlop mezői törölve lettek.
Két különböző típusú mozgás van definiálva:
"atrakas" és "lepes" , amelyek közül elsődleges az átrakás [move-priorities atrakas lepes]. (Akkor szabad csak lépés-típusú mozgást tenni, ha átrakás-típusú nem lehetséges.) Az átrakások úgy működnek, hogy a kinti zónák bármelyik mezőjén álló bábu a 9x9-es játszórész bármelyik mezőjére áttehető...
A "babu_1" és a "babu_2" átrakás típusú lépéslehetősége megegyezik, de a lépés-típusú mozgásuk eltér a másikétól.
A babu_2 a rácsirányban léphet a szomszédos üres mezőre.
A babu_1 akkor is léphet, ha a mellette lévő mező nem üres, mert lépése során a választott rácsirányban a közvetlen mellette állókat egy pozícióval eltolva csinál helyet a mozgásának (, kivéve azokat az eseteket: amikor a mellett álló összefüggő bábusor kiér a 9x9-es játszórész széléig, azaz a sor végén nincs üres mező [while not-empty?]).