Ha még soha nem találkoztál a BoulderDash-al: | ||||||||||||||||||
A játék célja (egy-egy képi feladvány lényege): az összes (esetenként a nyitóképben még nem is mind látható) gyémánt begyűjtése, a
curzorral vezérelhető emberkével..., miközben az emberkére ráeső kövek (sőt a ráeső gyémántok is),
vagy a mozgók ("tűzmadár",
"pillangó") érintése az adott kép újrakezdését eredményezi. Ez az újrakezdés bármikor a "restart" gombbal is indítható.
A mozgók megsemmisíthetők. Ha a tűzmadárra kő esik, az elpusztul, ha a kő pillangóra esik, akkor abból újabb gyémántok lesznek. Lásd típusonként összefoglalva a táblázatban (meghagyva az angol neveket is.)
|
Hogyan készítheted el a saját feladványaidat? |
Az egyes elemek jelöléseit azonosíthatod az alábbi táblázatból: |
<APPLET CODE="Boulderdash.class" WIDTH=400 HEIGHT=512; <PARAM name="LEVELS" VALUE="1"> <PARAM name="LEVEL_TITLE_1" VALUE="Playground"> <PARAM name="LEVEL_AUTHOR_1" VALUE="Dave Koelle"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_1" VALUE="####################"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_2" VALUE="#::::::::.O.:.O.:::#"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_3" VALUE="#::::::::::::::::#.#"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_4" VALUE="#::WW:W:WW:::::::#.#"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_5" VALUE="#::WOO+OOW:::::::#.#"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_6" VALUE="#P.WOO+OOW:::::::#.#"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_7" VALUE="#].WOO+OOW:::::::#.#"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_8" VALUE="#..WOO+OOW:::::::#F#"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_9" VALUE="#..WOO+OOW:::::::#F#"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_10" VALUE="#..WWW:WWWOOOOOO:#F#"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_11" VALUE="#.........:::::::#F#"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_12" VALUE="#OO+++....OOOOOO:#F#"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_13" VALUE="#::::::::::::::::#F#"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_14" VALUE="#:::::::::::::::W#F#"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_15" VALUE="#MMMMMMM::O:....W#F#"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_16" VALUE="#B....B:::O:....W#F#"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_17" VALUE="#......:::O:....W#F#"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_18" VALUE="#......:::O:....W#F#"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_19" VALUE="#B....B:::OAAAAAW#+#"> <PARAM name="LEVEL_DATA_1_20" VALUE="####################"> <PARAM name="NEEDED_DIAMONDS_1" VALUE="1"> <PARAM name="POINTS_PER_DIAMOND_1" VALUE="100"> <PARAM name="POINTS_PER_EXTRA_DIAMOND_1" VALUE="200"> <PARAM name="IMAGEFILE_1" VALUE="images.gif"> </APPLET> | |
Tehát, az angol megnevezésekkel: |
|
![]() |
Saját tetszésed szerinti képeket is készíthetsz... |
A progi egyetlen képből dolgozik (ezt megtalálod a images.gif néven), amelyből
"kivagdossa" magának a 20x20 pixeles részleteket. A 20x20 pixeles képek darabolási coordinátái:
|
|
![]() ![]() |
Akár azt is megteheted, hogy feladványonként, új képeket használsz, ekkor persze más-más gif-nevet kell beírni a play.html
-nek az adott
feladványra vonatkozó utolsó sorába. (Ja, és persze, ha van hozzá türelmed miniatürben elkészíteni, akkor
akár animált gifeket is használhatsz.) |