Ha még soha nem találkoztál a BoulderDash-al:
A játék célja (egy-egy képi feladvány lényege): az összes (esetenként a nyitóképben még nem is mind látható) gyémánt begyűjtése, a curzorral vezérelhető emberkével..., miközben az emberkére ráeső kövek (sőt a ráeső gyémántok is), vagy a mozgók ("tűzmadár", "pillangó") érintése az adott kép újrakezdését eredményezi. Ez az újrakezdés bármikor a "restart" gombbal is indítható.
A mozgók megsemmisíthetők. Ha a tűzmadárra kő esik, az elpusztul, ha a kő pillangóra esik, akkor abból újabb gyémántok lesznek. Lásd típusonként összefoglalva a táblázatban (meghagyva az angol neveket is.)

Titanium Wall Áthatolhatatlan fal
Dirt Kitöltőanyag. Alátámasztja a köveket, gyémántokat, elhatárolja a halált hozó mozgókat. Ha áthaladsz rajta üres lesz (és a fenti funkciók megszűnnek, tehát leesenek az addig alátámasztottak, kiszabadulnak a bezártak).
Brick Wall Téglafal. A közelében felrobbanó mozgók lyukakat üthetnek bele.
Magic Wall Varázsfal. Ha kő esik rá, akkor gyémántot, ha gyémánt esik rá, akkor követ ad, de csak akkor, ha alatta üres mező(k) van(nak) Ha nincs alatta üres mező, akkor a ráeső gyémánt is és a ráeső kő is eltűnik.
Firefly Tűzmadár. Az óramutató járásával megegyezően mozog az üres helyeket bejárva. Ha gyémánt, vagy kő esik rá felrobban és eközben a környezetét is rombolja. Érintése halálos.
Butterfly Pillangó. Mint a tűzmadár, de vele ellentétes irányban mozog és felrobbanásakor gyémántokká változik..
Amoeba Massza. Véletlenszerűen szaporodik a vele érintkező üres mezőn. Ha már nem tud terjeszkedni, gyémántokká lesz. Érinthető, de ha körbezár, akkor már nem mozdulhatsz. A halálos mozgókat megöli az érintése.
Closed Exit Érkezési mező. Az összes gyémánt leszedése után ide kell érkezni, hogy új képet kapjunk. (Vigyázz, hogy ne zárd el pl. a leeső kövekkel.).
Opened Exit Az érkezési mező, átszálló mezőre vált, ha begyűjtötted az össze gyémántot. Ha ide érkezel, akkor kinyilik az új kép. (lásd: érkezési mező).

 
Hogyan készítheted el a saját feladványaidat?
  1. Töltsd le boulderdash.zip-et, csomagold ki. A "boulderdash" könyvtárban található ***.class fájlok úgy vannak elkészítve, hogy a play.html átírásával kreálhatsz induló saját képeket... Aztán a kiindulásként felrakott elemek, már a meghatározott tulajdonságaik szerint viselkednek...
  2. Hívd be tehát a play.html-t egy szövegszerkesztőbe (vagy nyisd meg pl. az Explorerben és a Nézet legördülő / Forrás parancsával szerkesztésre...)

Az egyes elemek jelöléseit azonosíthatod az alábbi táblázatból:

<APPLET CODE="Boulderdash.class" WIDTH=400 HEIGHT=512;
<PARAM name="LEVELS" VALUE="1">
<PARAM name="LEVEL_TITLE_1" VALUE="Playground">
<PARAM name="LEVEL_AUTHOR_1" VALUE="Dave Koelle">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_1"  VALUE="####################">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_2"  VALUE="#::::::::.O.:.O.:::#">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_3"  VALUE="#::::::::::::::::#.#">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_4"  VALUE="#::WW:W:WW:::::::#.#">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_5"  VALUE="#::WOO+OOW:::::::#.#">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_6"  VALUE="#P.WOO+OOW:::::::#.#">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_7"  VALUE="#].WOO+OOW:::::::#.#">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_8"  VALUE="#..WOO+OOW:::::::#F#">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_9"  VALUE="#..WOO+OOW:::::::#F#">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_10" VALUE="#..WWW:WWWOOOOOO:#F#">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_11" VALUE="#.........:::::::#F#">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_12" VALUE="#OO+++....OOOOOO:#F#">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_13" VALUE="#::::::::::::::::#F#">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_14" VALUE="#:::::::::::::::W#F#">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_15" VALUE="#MMMMMMM::O:....W#F#">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_16" VALUE="#B....B:::O:....W#F#">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_17" VALUE="#......:::O:....W#F#">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_18" VALUE="#......:::O:....W#F#">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_19" VALUE="#B....B:::OAAAAAW#+#">
<PARAM name="LEVEL_DATA_1_20" VALUE="####################">
<PARAM name="NEEDED_DIAMONDS_1" VALUE="1">
<PARAM name="POINTS_PER_DIAMOND_1" VALUE="100">
<PARAM name="POINTS_PER_EXTRA_DIAMOND_1" VALUE="200">
<PARAM name="IMAGEFILE_1" VALUE="images.gif">
</APPLET>
Tehát, az angol megnevezésekkel:
# Titanium Wall
Kötelező ezzel körben keretezni a teljes pályát!
. Empty space
: Dirt
O Rock
+ Diamond
W Brick Wall
M Magic Wall
F Firefly
B Butterfly
A Amoeba
R Robot
(nem programozható)
] Closed Exit
[ Open Exit
P The Player

Saját tetszésed szerinti képeket is készíthetsz...
A progi egyetlen képből dolgozik (ezt megtalálod a images.gif néven), amelyből "kivagdossa" magának a 20x20 pixeles részleteket. A 20x20 pixeles képek darabolási coordinátái:

Empty Space
(0,0) - (19,19)
Dirt
(20,0) - (39,19)
Titanium Wall
(40,0) - (59,19)
Brick Wall
(0,20) - (19,39)
Magic Wall
(20,20) - (39,39)
Player
(40,20) - (59,39)
Rock
(0,40) - (19,59)
Diamond
(20,40) - (39,59)
Explosion
(40,40) - (59,59)
Butterfly
(0,60) - (19,79)
Firefly
(20,60) - (39,79)
Amoeba
(40,60) - (59,79)
Closed Exit
(0,80) - (19,99)
Opened Exit
(20,80) - (39,99)
Robot (not programmed)
(40,80) - (59,99)
Akár azt is megteheted, hogy feladványonként, új képeket használsz, ekkor persze más-más gif-nevet kell beírni a play.html -nek az adott feladványra vonatkozó utolsó sorába. (Ja, és persze, ha van hozzá türelmed miniatürben elkészíteni, akkor akár animált gifeket is használhatsz.)