Walter Zamkauskas (Argentina) 1988-ban született játéka már a win3.1-esek között is megtalálható.
Pénzdíjas bajnokságokat is szerveznek benne a Hálón, lásd pl.: http://www.littlegolem.net
Az első nemzetközi meccset 1994-95-ben játszották: USA-Argentina 3:3 döntetlen eredménnyel.
Alapvetően pedig "Jolly-Yoker" játék: profiknak csemege és (kisebb táblán) egészen kicsiknek is ajánlható.
(Remélhető, hogy hamarosan találkozhatunk vele valamelyik magyar játékportálon is?)

AMAZONS (INVADER)

Az animált ábra a kezdőállást és piros egy lehetséges lépését mutatja. Egy-egy lépés (mindig kötelezően végrehajtandó) két fázisból áll:
1. az "amazon" lép, mint a sakkban a királynő (azaz tetszőleges számú üres mezőn haladhat át vonalban -sor/oszlop/átló-irányban-);
2. majd mintha az érkezési pontról (továbbra is királynőként) tovább lépne, de a lépés befejezéseként nem a bábu kerül át az újabb érkezési pontra, hanem egy blokkoló mező (amelyek aztán lépésről-lépésre szaporodva, végül megakadályozza az amazonok mozgását).

Mindkét játékos csak a saját bábuit mozgathatja (ütés nincs a játékban).

Inkább "területszerzős"-nek tekinthető a verseny, ámbár a cél: az ellenfél bábuinak beszorítása. A "beszorulás" ugyanis a lépéskényszerből adódik: többnyire saját magát szorítja be a vesztes a két fázisból álló lépések során. A játékban követett "területszerzős" taktika tehát az, hogy a már blokkolt mezőkkel körbehatárolt saját terület (mozgástér) nagyobb legyen mint ellenfelünkké. (Ha már egyértelműen kialakultak ezek a saját különálló mozgásterek, akkor már persze számolással is véget vethetünk a partinak.)

Ez a JAVA-progi meglehetősen erős ellenfél (négy fokozatban állítható)

Játszhatod még a Hálón a kanadai Alberta Egyetem játékoldalán: www.cs.ualberta.ca/~games/ ahol további linkeken is elindulhatsz..., vagy

A parancsikonról indul a Táblás Birodalomban, ill. Hálóról letölthető: AMAZONS.ZIP (98 kB)

A Zilli nem boldogul vele. Egy perc alatt alig 7-8 lépés szintjéig képes lebontani a partikat és mert ütés nélküli a játék, zavarba jön az álláskiértékelő algoritmusa is. Könnyen legyőzhető, bár kiegyensúlyozott végjátékban valószínűleg verhetetlen.

A "Witch Hunting" nevű variációja már "előnyadós" típusnak tűnik, amikor a több világos "amazon"-t mozgató játékos küzd az egyetlen sötétet mozgató ellen.
Blokkoló mezőt csak a több bábut mozgató rakhat le, tehát a sötéttel játszó lépése itt nem kétfázisú.
4x4-es táblán kettő egy ellen,...,10x10-es táblán négy ellen ajánlja a játékot a fejlesztő.
Nekem úgy tűnik, hogy meglehetősen könnyen tud nyerni a több bábut mozgató és nem is igen látom: lehetne-e ezen változtani. Ha növelnénk a számbeli fölényt, még könnyebben nyerne a többséggel küzdő, ha pedig csökkentenénk, visszajutnánk egy olyan alapjátékhoz, amikor azonos a létszám, de különböző a lépéslehetőség...