|
|


|
SameGame
Legalább 2 db, oldalszomszédosan érintkező, azonos színű elemből álló sziget
szedhető le. Az üres helyekre felülről-le és jobbról-balra csúsznak a maradók. Érdekes feladvány lehet szokatlan (kvázi mértani sort idéző) pontozási algoritmusának
megfejtése is...
|
|
Nem veszi le az első klikkre a elemeket, hanem csak megmutatja,
hogy az hány egységnyi és azért
hány pontot ad, egyszersmind: a kicsi pöttyökkel áttekinthetőbb lesz a környezet és
könnyebben megtalálhatók a
lehetséges további hozzákapcsolások. Lásd az ábrán a 41 db pici pöttyös "zöld" szigetet, amiért
331.160.282 pontot ad. Ehhez, jó sorrendben kattintgatva (lásd az ábrán számozva), még 3 db zöld hozzáfűzhető.
Ezzel szemben, egy másik (úgyszintén kitűnő) SameGame progiban
( lásd itt: 10x13 -as táblán ) az egymást követő táblák
sorának nullára történő leszedésével döntögethetők csak a rekordok, tehát abban: szinte egészen másképp
kell gondolkodni!
Azon is érdemes eltöprengeni (mind a "nagyterületes", mind a "nullára leszedős" varik esetén), hogy: ha lefelé
esnek az elemek, akkor a fektetett, vagy az állított téglalap a meggondolkodtatóbb? Alapvetően: mindkét
változat, minden méretben akkor lenne játszható versenyszerűen, ha ugyanazzal a leosztással bírkózhatnának
a játékosok. A "keverés/leosztás" szerencsetényezője kvázi kiegyenlítődne, ha pl. három egymás utáni eredmény
átlaga kerülne fel a toplistákra. Gyakorlatilag, ezért is jók a "többképes" verziók.
|
|



lásd még a "szerencse-tényezős" továbbfejlesztését a "Collapse"-t: >>>

|
|
|
| |
|