Snapszer, v1.2
a számítógép ellen játszhatod az ismert kártyajáték kétszemélyes változatát
Futtatási környezet:
- win95/98/NT
- Egér szükséges
- Web-böngésző jó, ha van
Install:
Csomagold ki a .zip fájlt és a sn.exe indításával már kezdhetsz is
játszani.
Uninstall:
(Azt hiszem,) csak le kell törölnöd a programhoz tartozó fájlokat, a snapszer
könyvtár teljes tartalmát.
Remélhetőleg ez a verzió már nem tartalmaz súlyos programhibákat, de azért
még minden játék elején keletkezik egy sn_debug.txt
nevű fájl, amit a program a játék menetéről gyűjtött információkkal tölt
fel. Ha a gép szabálytalankodott, rosszul számolt, vagy bármilyen (nem
elsősorban a kezelőfelülettel kapcsolatos) hibát vétett, kérlek, küld el
nekem ezt a fájlt, hogy a hibát ki tudjam javítani. Ha hibát észlelsz,
nevezd át a fenti fájlt, ugyanis már az "Új játék" gombra kattintáskor
törlődik a hiba visszafejtéséhez szükséges sn_debug.txt fájl tartalma.
Lassú gépeken (486, p75?) esetleg sokáig (akár 5 percig is) gondolkodhat a gép egy-egy lap
kijátszása között.
Újdonságok az 1.2-es verzióban:
- Játékszabály-variációk kezelése:
- Hány lap lehet még a talonban takaráskor, cserénél
- Húsz után lehet-e rögtön számolni
- Húsz ér-e, ha nincs ütés
- Takarásnál lehet-e cserélni
- Megnézhető mi van a gép kezében
- A kártyalapra klikkelés bal gombbal kiválasztja a lapot
- Tell Vilmos féle kártyanevek
Újdonságok az 1.1-es verzióban:
- A gép tud takarni, snapszert mondani.
- "Gépnél lehet" ablak: kijelzi a hívás pillanatában milyen lapjai lehetnek a gépnek.
- "Automatikus jóváhagyás" opció: nem kell a középső lapokra klikkelni, az ütés egy rövid idő után magától eltűnik.
- Játékszabály
Ismert hibák:
- Ha sokat játszol (több, mint 200 játszmát), a program SWI-Prolog: Exit status 1
üzenettel leáll.
Tervezett fejlesztések:
- Felhasználói felület javítása
- Jobb egérgombbal mondja be a húszat ill. cseréljen.
- Beállítható legyen, hogy a lapok nevei látszanak-e
- Súgó a program kezeléséről
- Billentyűzet támogatása
- Pasziánsz-, feketemacska-szerű kezelőfelület
- Undo
- További játékszabály-variációk kezelése:
- Takarás után veszthet-e ütést a takaró
- Takarás után lehet-e húszat bemondani
- Bonyolultabb számolás: 7 játékpont jelent egy győzelmet.
- Gép játékerejének növelése, például:
- Adu alsóval megfontoltan üssön
- Gép figyeljen oda, ha az ellenfélnek már majdnem 66 pontja van
- Különböző erősségi fokozattal is játsszon a gép
- A távlati cél azonban egy ulti program írása
A programot ingyen letöltheted, használhatod, viszont nem terjesztheted!
Minden jogot fenntartok, felelősséget nem vállalok semmiért!
A legfrissebb változatot a http://www.hszk.bme.hu/~s7627nem/sn
címen találhatod meg.
Németh Felicián
s7627nem@hszk.bme.hu