A snapszert két játékos játssza egy csomag magyar kártyával, melyből kivették a hetes, nyolcas kilences lapokat. A lapok pontértéke:
ász | 11 |
tízes | 10 |
király | 4 |
felső | 3 |
alsó | 2 |
A játék célja: ütésekből és bemondásokból 66 pont elérése.
Kezdéskor 5-5 lapot kap a két játékos, és egy lapot felcsapnak. Ez adja az adu színét. A maradék 9 lapot a felcsapott lapra teszik, ez a tíz lap a talon.
A lapok értéksorrend szerint ütnek, az adu a többi színt üti. A játékosok minden ütés után egy-egy lapot vesznek fel a talonból. Az ütést vivő játékos húzhat először, és ezután rajta van a hívás sora. Ha a talon elfogyott, kötelező színre színt adni, és felülütni. (Ez addig nem kötelező, amíg van talon.)
A talon alján lévő felcsapott lapot a hívó kicserélheti az adu alsóval.
Ha egy kézben van egy színből a király és a felső, az húsz pontot ér (aduszínben negyvenet). Huszat vagy negyvenet a hívó játékos mondhat be, és ezzel együtt ki kell játszania a két lap egyikét. Huszat (negyvenet) bármikor bemondhat a hívó, de a pontjaihoz az csak akkor adódik hozzá, ha már van ütése.
Ha a hívó játékosnak megvan a 66 pontja, ezt bemondással jelzi, és ő nyer. Ha a játék során senkinek sincs meg a 66 pontja, akkor az utolsó ütés elvivője a nyertes.
Ha valaki a játék során úgy ítéli meg, hogy a 66 pontot már kézből eléri, akkor takarhat (a felcsapott lapot lefordítva rárakja a talonra). Ekkor a játék úgy folytatódik, mintha nem lenne talon. Ha a takaró játékos nem éri el a 66 pontot, akkor az ellenfél nyer.
A játék végén, ha a vesztes játékosnak nincs pontja, akkor 3 pontot, ha a vesztes játékosnak van pontja, de kevesebb, mint 33, akkor 2 pontot, egyébként pedig 1 pontot kap a nyertes.
Ha a kezdő játékos az osztás után úgy ítéli meg, hogy úgy tud majd nyerni, hogy ellenfele nem ér el pontot (nem lesz ütése), akkor snapszert mondhat. Ha teljesíti a bemondást, akkor 6 pontot kap, ha nem, akkor az ellenfél kap 6 pontot.