QUIXO
(Hogyan lehet 5x5-ös táblán ötös nyerő vonalban kialakításában versenyezni? Csak felváltva lerakosgatással biztosan nem...)

Játékszabály:
Cél, mint az Amőbában, de itt az ötös nyerőt nem kell számolni, hiszen: vagy egy teljes sor, vagy egy teljes oszlop, vagy valamelyik átló birtoklása jelenti a győzelmet.
Induláskor a tábla mindegyik mezőjén semleges (értsd alatta: világoshoz is, sötéthez is tartozó) bábu áll.
A lépés úgy történik, hogy a tábla egyik sorának (vagy oszlopának) széléről levett (vagy semleges, vagy saját) bábut a sor (oszlop) átellenes végére átrakjuk a tábla mellé, majd az egész sort visszatoljuk a táblára, visszaállítva ezzel a bábuk négyzetes elrendezését. (Ha semleges bábut vettünk le az a továbbiakban a saját színünket veszi fel.) Röviden: lépésenként egy pozíciónyival sor-, vagy oszlopirányban "átrollnizzuk" a bábukat, miközben a szélről beljebb kerülő bábu mindig a sajátunk lesz.
Lépés-szabály: Csak az a sor (oszlop) rollnizható át, melynek szélén semleges, vagy saját bábunk áll. Értelemszerűen, ha az adott lépésben világos választja ki valamelyik szélső semleges bábut, akkor az a következőkben már mindig világos marad, ha sötét választja, akkor a továbbiakban sötét lesz.