| 
PENTE (Ninuki Renju, az "ütéses" Amőba, 15x15-ös, vagy 11x11-es táblán) 
Ha két ellenséges bábut két oldalról
 közvetlenúl közrezár az újonnan lerakott,  akkor a közbezárt kettős(öke)t le kell venni a tábláról. 
(Lásd az ábrán sötét X-jelű lépését, amivel üti a fehér párost.) 
 Az Amőbában megszokott nyerővonal mellett, a Pentében: az is teljes értékű győzelem,  ha 5 db ellenséges 
párost sikerül leütnie a játékosnak.
  
A (legalább ötös) nyerő-vonalnak "ütésmentesnek" kell lennie: azaz, ha a kialakított ötösbe bele tud ütni a másik játékos, akkor
 tovább folytatódik a parti mindaddig, amíg valamelyik versenyző nem ér el (ütésmentes) nyerő őtőst, vagy 
valamelyiküknél nem gyűlik össze 5 db leütött ellenséges páros.
  |   
 
A kezdési előny kiegyenlítése céljából: 
 1. kötelező a tábla középen kezdeni, és
  
2. a kezdő játékos első két lerakott bábuja között két mezőnyi távolságot kell tartani. (Lásd: a piros
 négyzeten belül nem helyezhető le a kezdő játékos második bábuja.) 
 
A nem professzionális szinten játszók számára versenyeken is ajánlott az alább összegyűjtött 34 féle 
(a profik szerint: "kb. kiegyensúlyozott") 
 kezdőállásokból sorsolással
 választani. 
 
Az ábrák értelmezése: Az 1-jelű bábu a tábla közepén áll és  valamennyi négybábus állásban fehér 
következik.
  |  
  
 |   
 |   
 |