PENTE (Ninuki Renju, az "ütéses" Amőba, 15x15-ös, vagy 11x11-es táblán)
Ha két ellenséges bábut két oldalról
közvetlenúl közrezár az újonnan lerakott, akkor a közbezárt kettős(öke)t le kell venni a tábláról.
(Lásd az ábrán sötét X-jelű lépését, amivel üti a fehér párost.)
Az Amőbában megszokott nyerővonal mellett, a Pentében: az is teljes értékű győzelem, ha 5 db ellenséges
párost sikerül leütnie a játékosnak.
A (legalább ötös) nyerő-vonalnak "ütésmentesnek" kell lennie: azaz, ha a kialakított ötösbe bele tud ütni a másik játékos, akkor
tovább folytatódik a parti mindaddig, amíg valamelyik versenyző nem ér el (ütésmentes) nyerő őtőst, vagy
valamelyiküknél nem gyűlik össze 5 db leütött ellenséges páros.
|
A kezdési előny kiegyenlítése céljából:
1. kötelező a tábla középen kezdeni, és
2. a kezdő játékos első két lerakott bábuja között két mezőnyi távolságot kell tartani. (Lásd: a piros
négyzeten belül nem helyezhető le a kezdő játékos második bábuja.)
A nem professzionális szinten játszók számára versenyeken is ajánlott az alább összegyűjtött 34 féle
(a profik szerint: "kb. kiegyensúlyozott")
kezdőállásokból sorsolással
választani.
Az ábrák értelmezése: Az 1-jelű bábu a tábla közepén áll és valamennyi négybábus állásban fehér
következik.
|

|
|
|