NEUTRON (vagy MALAC-FOGÓ)
A verseny 5x5-ös táblán, az ábrán mutatott kezdőállásból, egy világos bábu vonalban (előre, vagy átlósan)
ütközésig történő megtolásával (lépésével) indul.
|

|
Ezt követően, váltakozva, sötéttel és világossal játszó:
előbb a NEUTRON-nal, majd egy tetszőlegesen választott bábujával lép:
bármilyen irányban, de mindig egyenes vonalban, ütközésig.
Nyer az, aki beszorítja(xxx), vagy a saját alapvonalára viszi a neutront.
(xxx) Röviden: Lépéskényszer van. Veszít az, aki nem tud lépni a malaccal, vagy lépésképtelen helyzetbe szorulnak bábui.
Játszható úgy is, ha a játékosok, a parti megkezdése előtt, megegyeznek: az átlós irányú lépések tiltásában.
A kicsiknek még ismeretlen/értelmetlen NEUTRON helyett legyen inkább MALAC-FOGÓ és a játékszabályok megértéséhez
kövessük Jesztl József találó meséjét:
Hosszú, hideg télben, Alsófalvát és Felsőfalvát elválasztó folyócska befagyott jegére keveredett egy MALAC.
A "ki lakik jól belőle?" kérdést 5-5 kiválasztott LEGÉNY dönti el igazságos küzdelemben: azé lesz,
aki megfogja, vagy a saját partjára kergeti. A szurkolásra-buzdításra kivonul mindkét falu apraja-nagyja
és halálra kacagja magát, mert igencsak mókás ez a kergetőzés. Bármilyen irányban is rugaszkodnak el a csúszós
jégen, mindig ÜTKÖZÉSIG mozog a malac is, a legények is...
lásd még a Táblajátékoson: >>>>> Neutron
|
|
|