| 
CAM (Camelot 8x8-as táblán) 
Az nyer, aki a saját bábujával belép ellenfele kastélyába,  
vagy leüti ellenfele összes bábuját, vagy lépésképtelen helyzetbe hozza ellenfelét.
 A kezdőállást lásd az ábrán. (A Camelotról részletesebben: 
 lásd még)
  |   
| 
 
A gyalog átléphet a szomszédos üres mezőre, vagy, ha a szomszédos mezőn úgy áll bábu, hogy mögötte üres mező van, 
akkor azt átugorhatja és ha az ellenséges, akkor leüti.
 Ugrássorozat (egy lépésben több ugrás) megengedett (tehát: nem kötelező), de nem keveredhetnek 
az "ütéses" és a "sajátbábus" ugrások. (Ha ütéssel indított, akkor csak további ütések következhetnek, 
ha saját bábu átugrásával indult, akkor viszont  abban a lépésben nem üthet.)
  A lovag mozgásszabadsága annyival több a gyalogénél, hogy a saját bábu 
átugrása után, nem tiltott ütéses ugrással folytatnia. (Ütéses ugrást azonban, -ugyanabban a lépésben-,
 a lovag sem folytathat saját bábu átugrásával.
  |   
 |   
  Mindkét bábura érvényes szabály még, hogy:  egy adott lépés ugrássorozatában kétszer ugyanaz a mező nem érinthető.
(Lásd az ábrán mutatott lovag-lépést, amelyben zászlócskák jelzik a már érintett mezőket.)
  A játék "Kastély-elfoglaló" céljából következő fontos szabály, hogy a saját kastélyunkba csak ütéssel léphetünk be 
és amint lehetőségünk van rá,  azonnal ki is kell lépnünk onnan. 
Ez a kötelezettség "űbereli" a lépéskényszert is, azaz a táblán felkínált ütést is vissza kell utasítanunk, ha valamelyik 
figuránk a saját kastélyunkban ragadt és előbb a kastélyunkat kell kiüresítenünk.
 Egyébként, ütéskényszer van a játékban, azaz: ha ellenséges bábu áll ütésben(*), akkor kötelező ütnie a 
  lépésre következőnek.
  |   
 |   
   (*) Nem kötelező az ütéses lépést elindítani a lovaggal, ha csak saját bábu átugrása után 
 kerülhet ütéshelyzetbe és olyan sincs a szabályok között, amit a Dámából többen ismerhetnek,
 hogy alternatívák közül a több ütést eredményező lépést 
kellene választani.
  |   
 |   
 |