SENRYAKU
(Meglehetősen blődnek tűnő ötlet, de az a legmegdöbbentőbb, hogy az Amőba még így is érdekes.)



A játékosok itt is váltakozva, egymást követően, egy-egy bábut tesznek a táblára és itt is van enyém/tied (sötét és világos) bábu, de... (!!!)
Azt, hogy a soron következő játékos (versenyezzen az a táblán akár a világossal, akár a sötéttel) milyen színt fog rakni a táblára..., nos azt: a "véletlen dönti el".
Számítógéppel vezérelt partiknál véletlengenerátorral, élőben játszott partiknál pedig pl. egy érme "fej/írás" -t eldöntő feldobásával.
Ilymódon, nem ritkán, az is előfordulhat, hogy a parti végén egyik játékosnak a táblára került bábui akár kétszeres többségben vannak a másikééhoz képest. Ám, ami igazán figyelemre érdemes: ez az "elsőprőnek" ígérkező többség, akár a parti elvesztését is okozhatja...
Ehhez pedig nem kell semmi mást módosítanunk az AMŐBA alapjátékának szabályain, mint azt, hogy:
csak a pontosan 5 db saját bábuból álló "ötös vonal" a nyerő.

(Ugye, már így, első hallásra is alakul a taktika: lehetőleg egymástól 5 mezőpontnyira kell lerakni az ellenfél bábuit... Megjegyzem: "erre a trükkre a Zilli soha nem jön rá", veszít is rendesen a Senryaku-ban.)