|

|

|
|
|

|
'BrickHole' körös Tetris
Az általam ismert legnehezebb Tetris-vari, egyetlen hibával:
az indulásnál túl gyorsra állította az időt a progizó.(*) Kell vagy öt-tíz nekifutás ahhoz, hogy a Ctrl-billentyűs forgatás
hasznosságát megtapasztald. (Ez nélkül nem is lenne érdekes!)
(*) A
>>>Tetris volt az első számítógépes pontgyűjtögetős. Egyszersmind, iskolapéldája a rászoktatós-manipulációnak.
Lassan indulva, a kezdőknek is sikerélményt ad..., aztán: minél nagyobb gyakorlatot szerzel benne, annál nehezebb
abbahagyni. Ám, az újabb rekordok varázsa közben, kevesek veszik észre, hogy ez már nem
az "egyszerűtől a bonyolultig" séma, csupán a progizó manipulál: mielőtt megúnnád a már kiismertet
(és persze egy újabbra váltanál), az alapötletnél már nem sokkal érdekesebb reflex-játékká gyorsítja...
|
Magam is érzem az ellentmondást: a körkörössel az a bajom, hogy nem lassan kezdődik..., a klasszikusokkal meg az, hogy
a lassúról felgyorsulnak? Igen. Az előbbi kizárja az élményből a kezdőket, a másik viszont pont a
profikat vezetheti félre: sok olyan játékok szerveznek világversenyeket, amik alapvetően erre alkalmatlanok.
Nagyon rövid egy emberélet a világ csodáinak felfedezéséhez..., szűkebben: egy-egy játékba túl hosszú ideig belefeledkezve:
sok-sok más (talán még érdekesebb) megismerése marad el...
|
|
|
| |