MagicEye ("mágikus képek")

Változnak a képernyőméretek!
Ezeket a képek akkor láthatók jól, ha teljes képernyőre nagyíthatók. (2010-ben áttettem hát a gif-eket swf-be.) A képrekatt után, nyisd ki teljes képernyőre, majd majd nézd elbambulva, pislogás nélkül, mereven (kb. 20 másodpercig) azaz várd ki, amíg elhomályosodik kép (ekkor a szemed már nem fókuszál rá a kép síkjára, hanem mögé néz).

A computertechnika terméke N.E. Thing Enterprises: "kép a képben varázslata". A képei védettek, posterként, könyvként árulják...


Errefelé egy optikai csalódásokat mutató képpernyővédőt találsz...:>>>


forrás: a Mozaik Kiadó/Fény...
A 3D képeken a két szemmel készített képet kell előhívnunk úgy, hogy az alakzatot valóban ilyen pontokból, foltokból, és nem a szokásos módon körvonalakból vagy sziluettből alkotjuk meg.
Ezeket a képeket számítógéppel készítik a következő módon: A látványt jobb és bal oldali nézőpontból vizsgáljuk.
ÁBRA: a számítógéppel készített 3D képek emberi szemmel
Képzeljük el, hogy egy tárgyat úgy nézünk egy üveglapon vagy papíron keresztül, hogy ahol a tárgy egy pontjából kiinduló és a bal illetve jobb oldali szembe érkező fénysugár áthatol ezen a lapon, oda egy pontot rajzolunk. Így a tárgy minden egyes pontjának a lapon két pont felel meg, egy a jobb, a másik a bal szem számára. Ha megoldjuk, hogy ezeket a pontokat a két szem külön érzékelje, ezekből az agyunk egy képet rak össze.
A kép készítésekor először az alakzatot véges sok pontra kell bontani, majd soronként végighaladva rajta, az előbb ismertetett leképezéssel minden pontról el kell készíteni a képpontokat. A számítógéppel az is megoldható, hogy egy tartományon belül más nézőpontból is elvégezzék ezt a leképezést, így az észlelt kép a fejünk mozgatásakor ugyanúgy változik, mint amikor a valódi tárgyat is egy kissé más szögből nézzük, tehát a térbeliség illúziója tökéletes.