( 2011.09.01. )

     










Játéktan FREE anyagait 2015.09.30-án leszedtem. Itt van helyette a "Gémklub-katalógus":



A JÁTÉKTAN-on egyetlen kedvencemet hagytam fenn: >>> "galambosdi" (óraterv-ötletek)
(**** Ha összeszedtek erre az oldalra 30.000 lájkot, akkor visszarakom a többit is.)


Játszós-oldal
rengeteg van a Hálón.
Nem gondoltam, hogy hiányozni fog.
... bocsi' :-(
A sok éve törzslátogató játékosok kérésére visszatettem a játékokat.
(2015. 10. 18.)

Az alábbi linkek
újra működnek:

 >>> JÁTÉKOK (1)

(A korábbi
Táblajátékos oldal
archívált játékainak
kezdőlapja.)

 >>> JÁTÉKOK (2)


(A "térkép"-en böngészhető játékok.)

 >>>

>>> kapcsolat




(2015.10.05.) Egyébként, némileg lehiggadva, be kell vallanom, őszintén: örülök, hogy "bűnbakot" találtam.
Ha egyet értesz azzal, hogy minden út a Gémklub online áruházába vezet, akkor végképp felesleges a Játéktannal szarakodnom.
Különösen így nem, hogy most is marketing és üzleti célra lopták le térképes ötletemet, mint tették ezt a "játéktan"-nal is...


Aki érti, az megérti. Nálam ugyanis a térképes ábrázolás nem marketing-manipulatív célú, hanem az a funkciója, hogy a kisnövényhatározóhoz hasonló rendszerben segítsen bemutatni egy reprezentatívra törekvő válogatást az elmetorna tanításához szükséges játék-eszköztárból. Funkciója van, mint ahogy a "játéktan" címválasztásomat is megtartanám az elmetornát oktatók számára javasolt főiskolai tantárgy megnevezéseként.

És akkor itt van még ez a baromság a GémKlub áruházból:
"Az absztrakt stratégiai játékok nélkülöznek minden tematikus elemet, hogy tényleg minden hangsúly a stratégiai döntéseken lehessen.
Egyesek szerint a kreatív gondolkodás csak a földtől elemelkedve működik, ők az absztrakt társasjátékok szerelmesei, hiszen ezekben a játékokban a főszerep a geometriai alakzatoké, hálózatoké és erővonalaké..."

Minden szava igaz, mégis sértve érzem magam és lebecsülésének tekintem mindannak, amit közel 30 éve képviselek.
Nem tudom eldönteni, hogy döbbenetes tudatlanság és hozzá nem értés, vagy csupán egy üzleti konkurenciaharc...?

(20 éve folyamatosan beszélem le a játékvásárlásról bemutatóim látogatóit. Készítsétek el! Érdekesebb is, szebb is lehet, mint a boltban vásárolt! Az első néhány lépés után ugyanaz az élmény homokba húzott vonalakon kövekkel, mint ébenfatáblán drágakövekkel...
Sok iskola távozott már tőlem sértetten, amikor nem adtam el nekik az általam fejlesztett cogitioys játékokból: előbb induljanak el a saját készítésüekkel..., már az alkotás is kreatív élmény..., sorozatgyártásban pedig a munkamegosztás... aztán ugye vigyázok a sajátomra..., stb.
Rendre kapok megjegyzéseket "miért nem színesek a Játéktanról letölthető táblák?" Első válaszom: "színezzétek ki, rajzoljatok, készítsetek szebbeket, érdekesebbeket!" Másik válaszom: sok helyütt nincsen még sem színes nyomtatási, sem laminálási lehetőség...)


Az "absztrakt" jelző, bár elterjedt és értelmezhető, de az áruzház reklámszövegében lekicsinylő és hamis. Nem is védekeznék, inkább megfordítanám: az egész estés többszemélyes táblások között igencsak sok az olyan, amik csicsás-eladható kivitelben megjelenő absztraktok. Egyáltalán, tényleg nem ismersz többszemélyes absztraktokat? Már annak a vizsgálata, megoldása is döbbenetesen tanulságos, hogyan lehet szabálymódosítással többszemélyessé varázsolni egy-egy kétszemélyest...

A vitát nem kiszélesítve, maradva az Elmetorna tantárgyhoz javasolt játékismeretnél:
Nagyon széles a kínálati skála. Szinte mindegyik elkészíthető házilagosan, sikerrel válogathatunk nevelési- oktatási célokra, akár pár perces partihosszúságúakat, akár sok-sok órás verseny-küzdelmekhez.
Igen, a legsikeresebbek szabályai egyszerűek és nem igényel órákat a magyarázatuk, mint a társasok bemutatásakori leggyakoribb kérdésre a válaszra, mármint: hogy "mi a lényege?"

Nem folytatom.

A Játéktan oldalt sem.

A Játéktan oldal már amúgy is haldoklott, részben a technikailag elavult (kézi html) kódolása miatt,
részben azért, mert hagyhatom is meghalni, hiszen
(ha a várakozásomhoz képest sokkal kisebb mértékben is, de) teljesítette célkitűzését.
Néhány "fehér holló" kezdi már felismerni a logikai és táblás játékokra épített nevelés-oktatás döbbenetes hatékonyságát.
20 év alatt kb. 400 bemutatón-rendezvényen legkevesebb 100.000-en ültetek le és játszottatok nálam...
A némi módszertani ötletet is kínáló Játéktan-Jegyzetemet bőven 1000 feletti felhasználó töltötte le.
Tán csak vannak 50-en akik el is olvasták..., netán használják? Hiszen az anyagaimat rendre vissza-vissza látom
itt-ott szó szerint bemásolva pályázataitokban, rendezvényeitek beszámolóiban.
:-)
Vegyétek hát át a stafétabotot, folytassátok kevesebb kudarccal, mint nekem sikerült!
A gyakorlottabbak osszák meg a tapasztalataikat, folytassátok az ötletelést, aztán jöhet a célrendszer és a módszertan...

A "nagylacisok"-ból egyetlen ötletsort hagytam fenn:

A >>> galambosdi azért a kedvencem, mert arra példa, hogy akár egy dögunalmas semmiből is varázsolhatunk.
Lelassulni, kérdéseket feltenni, az érdekeset észrevenni, feladatot alkotni, azt elemezni, megoldani...
És persze... a gondolat gondolatot szül. Gyakorta ajánlottam: ha a belvárosi dzsumbujból lelépkedsz a Dunaparti lépcsőn... az alsó kőre, látod az elúszó dinnyehéjat, hallod a fecsegő felszínt, a mély hallgatása..., sorsodba merülve...
Szubjektív, de tán az egyik legcsodálatosabb vers... Nekem persze... benne a személyes élményem: horgász vagyok, kapásra várva, kacsát-, cicát, embergyereket idomítok és a legjobb gondolataim itt születtek a vízparton...


Aztán itt az a bizonyos (Pisa-teszt), a szövegértés... Csak egyetlen apropós-kérdés pi-pi-pi?
Nagy Lajos "Képtelen természetrajz"-a (szerintem) tán a legtökéletesebb a szövegelemzéshez, szövegértelmezés játékos-vicces gyakorlásához.
A kölyköknek játék, a nevelőnek meló. Persze, meló kell bele: előkészíteni, életkori szintnek megfelelően kiválasztani és kivonatolni...
... de esküszöm, megéri! Felcsillannak a szemek, nevetésre húzódnak a szájak..., amikor megjelenik az értem...

          (Ha nagyon hiányzik,szedjetek össze ide 30.000 lájkot és visszarakom a többit is.)