"SUDOKU"

feladat az üres cellákat kitölteni
1-től 9-ig számokkal úgy,
hogy sem sorban, sem oszlopban, sem a jelölt 3x3-as cellákban nem fordulhat elő kétszer ugyanaz a szám.

Lásd az ábrát: a jelzett cellába csak 1 kerülhet...
(előbb ugye a narancsszínűbe, aztán sorban a többibe)


"EDEL" v. "NOMOGRAM"


Feladat: megkeresni és kiszínezni azokat a cellákat, amelyeket az üresen hagyottak úgy választanak el egymástól, ahogy azt a tábla oldalán (soronként és oszloponként) megadott számok jezik.
Lásd az ábrán az 5-4 jelzetű oszlopot: egy 5-ös és egy 4-es oszloprész csak egy féle képpen állhat elő..., ám ez már egyszersmind azt is megmutatja, hogy a szürkével jelzett cellák nem lehetnek sötétek hiszen, az adott vízszintes sorokban már ott van a jelzett 1-1 db sötét. (Tehát, a fekete után már látjuk a kéket, aztán a zöldet...)




"HITORI"

Feladat: megkeresni és sötétre színezni a cellákat úgy, hogy a nem színezettekben már ne forduljon elő kétszer ugyanaz a szám sem sorban, sem oszlopban.
Nehezíti a feladatot, hogy
a színezett cellák csak sarkosan érintkezhetnek egymással és
a nem színezettek oldalszomszédosan összefüggők maradjanak (azaz nem keríthetnek el a sötétek világos szigetet).


"NIRUKABE"

Feladat: úgy elhelyezni a táblán sötét cellákat. hogy az így elkerített világos szigetek, a bennük álló szám mutatta db cellából álljanak.
Nehezíti a feladatot, hogy a sötét cellák, nem alkothatnak 2x2-es nagy négyzetet. (Lásd az ábrán: a szürke cellák egyikesem lehet sötét.)




"KAKURO"

Feladat: az üres cellákba 1-től 9-ig számokat írni úgy, hogy azok összege a vízszintesen és függőlegesen kiadja a (skandináv-keresztrejtvények szerint értelmezett) szummákat.
Nehezíti a feladatot, hogy sem sorban, sem oszlopban nem szerepelhet kétszer ugyanaz a szám. Az ábrán lásd a rózsaszínnel jelzett cellát: nagyobb az értéke 4-nél (a függőleges 14 miatt) és kisebb az értéke 6-nál (a vízszintes 6 miatt).


"LIGHT UP"

El kell helyezni "sorirányban és oszlopirányban világító lámpákat" úgy, hogy mindegyik üres cella megvilágított legyen. A beírt számok mutatják, hogy hány oldalszomszédos cellán legyen lámpa.
Nehezíti a feladványt, hogy a lámpák nem világíthatják meg egymást, azaz egyík üres sorrészen (oszloprészen) sem állhat egynél több lámpa.
Lásd az ábrán a 4 és a 3 melletti lámpákat.




"HEYAWAKE"

Az elkerített "szobákban" kell a Sötét cellákat megtalálni. A tábla elkerített részeibe írt számok azt jelzik, hogy hány sötét cella van az adott szobában.
Nehezítés: A sötét cellák csak sarkosan érintkezhetnek, a világos cellák nem bontódhatnak szét szigetekre.
és
egyik szobából sem láthatok át egy szomszédos másikon keresztűl egy harmadik (nem szomszédos) szobába. Ez utóbbi megértéséhez, lásd az ábrán: a szürke cellák kijelölését.


"SITHER LINK"

Feladat a cellák kerületén haladó zárt görbét megtalálni úgy, hogy minden cellába írt szám jelzi: a 4-ből hány oldalán halad át a görbe.