számpárpaj

Opciókban: válaszd Easy, 3x3, 15:21, 9!
Ekkor a Play-re megjelenő
3x3-as nyitó-táblán 4 db "00" tartalmú eredménymezőt látsz.
Az eredménymezőben mindig a sarkain lévő négy szám összege van (max.36).
Pontot kapsz, ha
ez az összeg 15 (a te számod).

Jelölj ki a piros oldalon egy számot és katt a tábla egy üres mezőjére. Aztán a progi következik, "aki" kékkel játszik...,
újra te és újra a progi...
Ám a játék ennél sokkal érdekesebb!

Ha váltott lerakosgatással teleraktátok a táblát, akkor kezdődik az igazi számolgatósos verseny.

Az eredménymezők ugye mindig a sarkaikon lévő számok aktuális értékeinek az összegét mutatják. Ám a párbaj folytatásában ezek a sarokszámok megváltoznak: Legegyszerűbben úgy, hogy kijelölsz a piros oldalon egy számot, majd a hozzáadás jelet és a táblán egy tetszőleges számot, amit megnövelsz(!!!) vele.

(!!!) Ha a megnövelt érték egyszámjegyű, akkor azt be is írja a progi, újra kiszámolja az eredménymezőket és pontot ad, annak, akinek a száma így kiadódott.

Ámha a megnövelt érték kétszámjegyű, akkor annak csak az utolsó számjegyét írja be a kiválasztott helyre és "megkérdezi" hova adhatja hozzá a fel nem használt első számjegyet: a zölddel megjelenített számok közül tudod kiválasztani.

Még érdekesebb ez több lépcsőben:
ha pl.: a szorzást választod és egy a táblán lévő 7-re beviszel vele egy 6-ost, akkor a 7 helyére (6 x 7 = 42 -ből az egyesek, azaz) a 2 kerül és megjelennek a zöldek... Ha ezek közül egy 5-nél nagyobbat választasz, akkor az ahhoz hozzáadott 4-el ismét kétszámjegyű lesz az eredmény, aminek újfent csak az egyesei kerülnek a táblára... és újra "megkérdezi" a progi (újra zöldre festve a számokat), hogy hova adhatja hozzá a tizeseket...

Megjegyzem: sokkal bonyolultabb érthetően leírni, mint az elindított progival begyakorolni.