Nézzük a fenti ábrát mi történik: 1. Pirosnak már van egy bábuja a sarokban és ez mellé tesz.
(A játékszabály szerint csak oda nem tehet, ahol ellenséges bábu áll.) A sarkon lévő 2 db piros átugrik a két oldatszomszédos mezőre, az ott lévő ellenséges
bábukat átszínezik és a sarok üres lesz.
2. A felső soron három piros került egy mezőre, a mezőnek három oldala van, azokra azonnal
át is ugranak a pirosak és átszínezik az ott lévő kékeket.
3. Most viszont egy belső mezőre (aminek négy oldalszomszédja van) került négy piros. Azonnal
ugranak ezek is a szomszédosakra és átszíneznek...
4. ...
5. Aztán így megy ez tovább, amígcsak meg nem szűnik mindegyik mező telítettsége.
(Pontosabban, ha e "szétrobbanások" közben az egyik szín eltűnik a tábláról, akkor vége van a
partinak -lásd 5.-)
Mindez tehát egyetlen lépés, amire kék már nem válaszolhat, mert éppen veszített.
A teljes játékszabály röviden: felváltva, egyenként rak egyik és másik a tábla üres
mezőjére, vagy a sajátja mellé. Vesztett az, akinek eltűnik a színe a tábláról.
Az ütéseket gyakorlatilag a játékot vezérlő számítógép hajtja végre akkor, amikor
a túltelített mezőkről azok oldalszomszédjaira robbantja szét a bábukat.
Minden olyan mező túltelített, amire annyi bábu került, mint az oldalszomszédjainak száma.
(Ez: a sarokmezőnél 2 db, a kereten 3 db, belső mezőkön 4 db.)
Játszani, a kulimunkát elvégző számítógép nélkül, rekvizitekkel
meglehetősen munkás lenne. Ha sikerül rábeszélni a fejlesztőket és felkerül a gamer-oldalakra,
akkor ez egy olyan, versenyszerűen is űzhető, játéknak ígérkezik, amiben mindenki abszolút nulláról indul: senkinek
sincs még tapasztalata/gyakorlata és a megnyitás-elemzéseket is kinek-kinek magának kell elkészítenie...
|